Gå til innhold

Hva kan vi ha som dessert i dag til ribben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke tilslørte bondepiker og ikke riskrem. Noe lett og enkelt, ikke is heller og noe som er uten egg og nøtter:) Ikke gele og helst ikke fruktsalat, enkelt:)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Freia sin sjokolademousse med daimkuler er vanvittig god dersom du lager den med fløte og har i ekstra daimkuler. Jeg bruker vanligvis aldri ferdigprodukter, men melder med skam at denne faktisk er hakket bedre enn min hjemmelagde. Server med vaniljesaus.

Skrevet

Er veldig enig med deg der og den spiser vi oooofte her i huset også:) Men nå skal vi ha besøk og da må jeg lage selv, sånn nsten fra bunnen av ihverfall.

Skrevet

Pannacotta med lune skogsbær.

Latterlig enkelt å lage fra bunnen av. Si fra hvis du trenger oppskrift.

Skrevet

Ja takk:):)

Jeg har laget pannacotta selv noen ganger men den blir ikke bløt nok føler jeg..litt for geleaktig og hard i konsistensen

Skrevet

Sånn er oppskriften, dette er til 6-8 personer):

4 dl fløte (krem eller mat)

6 dl melk (helst H-melk)

(du kan ha et hvilket som helst blandingsforhold av melk og fløte etter smak)

75 g sukker (det står 100 g i oppskriften min, men jeg synes det blir for søtt. Smak og behag).

1 vaniljestang (eller 1-2 ts Tørsleffs vaniljesukker)

8 plater gelatin

Frosne skogsbær fra pose, 1-2 poser.

Ha melk, fløte og sukker i en kjele. Skrap frøene ut av vaniljestangen og ha frø og stang oppi. Kok opp. Hvis du bruker vaniljesukker er det best å ha i det etter oppvarmingen.

Legg gelatinplater i bløt i kaldt vann.

Ta ut vaniljestangen og la fløteblandingen avkjøle seg litt, men ikke så den blir kald. Klem vannet ut av gelatinplatene og rør dem inn i fløteblandingen, pass på at alt er løst opp. Ha i porsjonsformer/glass. Stivner på 2-3 timer hvis du har liten tid.

Bærene lunker du i en kjele med litt sukker og lar avkjøle noe, skal være lunt, altså verken kaldt eller kokende.

Jeg digger denne pannacottaen, jeg synes ikke den er for fast, den skal jo ikke være myk som krem heller. Ellers kan du google yoghurtpannacotta, det er supergodt også og kanskje litt mykere.

Skrevet

Tusen takk, da prøver jeg denne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...