Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Begge mine barn er oppkalt etter familiemedlemmer. Stesønnen er ikke, men det stanser jo ikke mine tradisjoner. Da vi fikk jente sist, var det siste barnet og vi brukte de to siste fine navnene. Så, etter sterilisering, fant vi ut at vi skulle ha en til.. Og da er det ikke fine navn igjen. Gulp! De som er igjen er: Margit Kari Elisabeth Randi Eva Irene Borgny Sylvia Kristiane Oline Gutta vi har igjen er: Johnnes Severin Torstein Ingebret Odd Ole Lars Steffen Karelius Nei, vi trenger ikke å kalle opp, men alle lurer jo på "blir det meg denne gangen" Hjelp....? Noen navn ut fra noen feks?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Severin og Eva er fine navn syns jeg:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Av jentenavnene er det Eva, Kristiane og Oline som er aktuelle for min del Av guttenavnene er det Johannes og Steffen som kan gå an. Jeg er litt opptatt av at navnet skal passe både når man er barn og når man er voksen.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Ja, det er ikke lett dette.. Jeg sliter veldig. Skal jo være komfortabel med valget mitt og ikke grøsse hver gang jeg roper på ungen.. Eva er min mamma. Det blir for "nærme"? HI
erteposen + 4 Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Det var jo mange fine navn, og ikke minst navn som har kommet litt på moten igjen uten å være topp ti. Margit er jo både tøft og vakker, Kari søtt og klassisk, Randi er jo kult, Eva er flott og kan kombineres med nesten alle navn, og Oline populært og pent. Elisabeth og Kristiane er jo klassiske navn. Det kommer jo an på hva jentene dine heter også. Jeg kjenner en liten som heter Margit, og hun får masse positiv tilbakemelding på navnet. Steffen er kanskje det styggeste navnet jeg vet, men der var jo flere tøffe og litt uvanlige. Odd unngår du om barnet noen gang skal til utlandet:) Johannes er klassisk og flott, Severin fungerer fint, Torstein også.. Lars liker jeg, og tror nok at det vil få et oppsving om ikke så veldig lang tid.
soleia Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Likte fleire av desse eg. Jente; Oline og Kristiane. Margit og Elisabeth er heller ikkje dumme. Gut; Severin, Torstein og Johannes. Ville ungått Steffen og Odd (pga dumt å presentere seg som Odd på engelsk..)
Gjest sug lut Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Elisabeth, Margit og Torstein er kjempefine.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Får håpe det blir en jente, for Kristiane er nydelig!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Liker Margit! Det het oldemoren min -og hun var en nydelig person! Sambo her i huset liker det ikke - så jeg får ikke kalle neste det
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 Så mange fine navn, og så klager du?! Margit, Kristiane og Oline er kjempefine. Borgny er også tøft :-) Johannes, Severin, Torstein, Ingebret og Karolius ..., kan du ønske mer? Ærlig talt, kom igjen!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #11 Skrevet 16. januar 2010 Oline hadde jeg valgt.. Irene er på en god andreplass. Resten syntes jeg ikke noe om. Severin, Torstein og Johannes var også greie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå