vbu Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har sett på gjennomsnittlig vektøkning her på forum men lurer på om det er en annen oversikt noe annet sted som sier hva er fornuftig vektøkning? 3 kg for 10 uker høres mye ut. Er det noe biologisk som kan forklare den vektøkningen? Har ikke gått opp i det hele tatt selvom jeg har spist mer og trent litt mindre enn vanlig. Lurer på om kutt av alkohol hjelper så mye... og så sitter selvfølgelige tanken i bakhodet at noe er feil.
Dros Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 legen min fortalte at det faktisk er vanlig å regne med mest vektøkning i 1. trimester, men det kan jo være forskjellig fra person til person...
Mommy86 Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Hei. Jeg har heller ikke gått opp noe, siden jeg fant ut at jeg var gravid til nå har jeg gått ned litt over en kilo... trener omtrent likt som før, men spiser mye sunnere. Regner med at kiloene kommer tidsnok og er ikke så bekymret for den biten;) Kroppen jobber ganske mye nå, og jeg har på følelsen at det er med på å brenne noen ekstra kalorier. Hørt om mange som får veldig matsug i begynnelsen av svangerskapet, kanskje det er disse som legger på seg så tidlig...? Er bare 6+6 i dag, så kanskje det er endel av forklaringen også
MC81 Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Hei Ikke tenk så mye på det. Kos deg med lillegullet i magen du! Vi er alle foskjellige. Noen legger på seg 20 kg og andre 5 kg i løpet av svangerskapet! nyt tiden i stedet, går nok bra uanset!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har søren meg lagt på meg 4 kg allerede å er 10+2 uker på vei.. Hehe.. Forrige svangerskap la jeg bare på meg 2 kg i hele svangerskapet... Så dette er litt uvant og skummelt merker jeg
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 jeg har ikke lagt på meg noe, bare gått ned 1 1/2 kg. men jeg har sluttet å drikke brus og spiser ikke så mye snop og "dritt" som før det er fordi jeg har vært dårlig og matlysten har ikke vært der. drikker også mye vann tror dette har en del og si. jeg er fullgått 9 uker i morgen, men jeg kjenner ikke noe nederst på magen heller (noe kul eller oppblåst). jeg tror kiloene kommer når de kommer
(Muskat) Skrevet 17. januar 2010 #7 Skrevet 17. januar 2010 jeg gikk nettopp på vekta og har gått opp minst 4 kilo... Og er bare 11 uker på vei. jeg spiser nesten hele tida for å holde kvalmen vekk. Kjenner at jeg må begynne å gjøre noe nå, føler meg ubehagelig stor.
jubaloooo med to stk Skrevet 17. januar 2010 #8 Skrevet 17. januar 2010 jeg gikk opp litt over 20 kg i sist svangerskap, og følte ikke at jeg spiste så veldig forskjellig fra før jeg ble gravid. Hvor mye man går opp er så individuelt, så ikke stress med vekten. Noen går opp 4kg første trimester (jeg gikk opp over 3 ihvertfall), mens andre ikke går opp før i andre trimester, og likevel ender man opp med samme sluttvekt. Det er ihvertfall min erfaring med venninner. Etter at jeg hadde født gikk jeg ned 0,5kg i uke over noen mnd pluss alt som forsvant ved fødsel, så tilslutt har man kanskje litt ekstra som må "jobbes" med. Er i mitt andre svangerskap nå, og ligger under utgangsvekt pga spying, så de noen og 20kg gikk bort de:) Husker jeg stresset med dette sist, men nå vet jeg at det går av, så da er det bare å legge de bekymringene til side. Det ordner seg, jenter! Lykke til!
iok med sønn <3 Skrevet 17. januar 2010 #9 Skrevet 17. januar 2010 Jeg vet ikke helt hva jeg veide før jeg ble gravid. Kjøpte ei vekt nå etter nyttår, sånn at jeg kan ha litt oversikt. Mange spyr jo veldig mye, så da er det vel ikke mye som "henger" igjen på kroppen?? Og som mange har sakt før meg, er det veldig variabelt! Jeg er ikke spesielt aktiv av meg, men er heldig som har høy forbrenning, ellers hadde jeg vel sett ut som en låvedør for lenge siden hehe... Har lest at gjennomsnittet er 12,5 kg. Å de fleste får jo dette vekk etter fødselen også? Stemmer ikke det? Ved å amme, og ikke minst gå på masse koslige trilleturer? Det gleder jeg meg til! Vi får bare spise det vi trenger av mat, kan ikke tenke på vekta når man er gravid syns jeg... Spis sunt og riktig så godt du kan, så har du nok gjort ditt beste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå