Gå til innhold

Hvor høy feber har du opplevd hos barna dine..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her våkna junior med 40,3 i feber, han skalv.. Helt forferdelig! :(

Men allmenntilstanden var fin; "Eg e våken!! Eg vil leka i stuå!!"

Har ikke blitt mye leking da, sitter å ser på Handy Manny nå. :)

Har gitt febernedsettende og ringt legevakten, de sa vi skulle avvente å se..

Feberen litt lavere nå etter tablett, men kjenner jeg er bekymret..

Spiser ingenting (et par båter klementin), og drikker lite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han hadde 41,6 på legevakten, men var veldig oppegående. Legen mente at det var den friskeste ungen han hadde sett som hadde så høy feber. Fikk bare beskjed om å gi han paracet så lenge allmenntilstanden var fin.

Har du prøvd å gi han litt god drikke, event. saftis ?

Han er sjukling hjemme selv nå, men han har heldigvis ikke så høy feber. Men, går rundt og lager alt han vil ha....he he.

Skrevet

Minstejenta har hatt oppunder 41 noen ganger. Det var verst da hun kun var 7mnd, og jeg var aleine hjemme med henne og søstra på 1,5. Viste seg hun hadde 4.barnesykdom.

Skrevet

Takk for svar!!

Det verste er at han har sånn stønnende pust, det har hatt i flere dager. Høres veldig anstrengende ut :(

Ikke kjekt med syke barn!!!

Skrevet

Uff nei. Det er skikkelig trasig. Greit å følge godt med på dem. Sambo liker ikke at jeg gir febernedsettende, men jeg gjør det kun når jeg må. Ikke ved bare litt feber. Og ser jeg at det kan lette symptomene, så barna får i seg litt mat og drikke, og feks sover bedre, så syns jeg det er greit. God bedring hos dere!

Skrevet

Eldste hadde nærmere 41 da han var rundt 2 år. Da vi kom på legevakta hadde den sunket til 37.6- glemmer det aldri! Følte meg som en hysterisk mor =D Men det viste seg at han hadde urinveisinfekjson, så han var jo dårlig!

Ikke kjekt i det hele tatt med så syke barn!

Skrevet

Meste på barna var 40,7, under svineinfluensaen i høst, da minsta. BLe ikke innleggelse og fikk ned tempen.

Meste på meg selv var 41,1, dobbelsidig lungebetennelse, CRP over 300, da var jeg syk kan man vel trygt si. Men nekta innleggelse på sykehuset, fikk ned feberen med paracetamol og fikk antibiotikakur. Var sengeliggende hjemme i nesten ei uke da.

Nå er jeg redd for lungebetennelse igjen, har 39 på tross av at jeg både har paracetamol og Paralgin Forte innabords. I natt hadde jeg en temp på 35,5. Æsj..ungene har heldigvis ikke feber......

Skrevet

Gutten vår hadde 40,6 og var veldig dårlig. Men det var ikke pga feberern, viste seg at han hadde en stor bakteriell lungebetennelse med komplikasjoner.

Pass på at gutten din før i seg nok væske.

Gjest sug lut
Skrevet

41,3. Ungen hadde mononukleose og snakka i villelse. Ikke ok.

Skrevet

Det er jo ikke farlig med feber så lenge barnet ikke har en historie med feberkramper og en holder den under 40 grader, og jeg lar det gå mange dager med feber og god allmenntilstand. Feberen gjør en super jobb!!! Gi barnet drikke, hva som helst. En av mine gutter hadde over 41, tror jeg, men da var han på sykehuset pga. rs virus.

Skrevet

Igjen, takk for alle svar, setter utrolig stor pris på det!

Feberen ligger nå på ca 39, får den ikke mer ned, men feber er jo bra også da.. :)

Nå sover han, helt ferdig stakkar. Han hadde (mest sannsynlig) svineinfluensa i november, og da også lå han på 40 i feber, men da sprang han omtrent rundt å var i full vigør. Idag er han mye mer apatisk, han vil så gjerne leke, men får det ikke til. Han skulle finne noen dyr til en dyrehage, de lå rett foran nesa på han, men han så de ikke, satt bare å stirra med 1000 meters blikk..

Krysser fingrene for at formen er mye bedre når han har sovet litt! :)

Skrevet

Ikke ta den mer ned, om det ikke er for å sjekke om barnet har smerter fordi han er sløv. Om det er noe annet enn en virus feberen er med på å bekjempe, så merker du ofte det på barnet. Lukt fra hals, smerter i ører, tung pust (spesielt det) er symptom som lege bør ta en titt på, ellers er feberen en venn - sier vår lege.

Skrevet

Han satte plutselig i et skrik; "vondt i øret!!!!" så der ligger nok forklaringen.. Har spurt han 1000 ganger om han har vondt i ørene, men svaret har vært nei hele tiden.. Så muligens noe som sprakk el.lign..

Ringer legevakten igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...