firemerkersmør Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Har en gutt på 3,5 år. Han får godt på lørdager. Nå går han hele uka, og spør om det snart er lørdag, og i dag som det er lørdag spør han hele tiden om han kan få godteri. Jeg svarer gang på gang at det er i kveld. Det blir mye negativt rundt dette synes jeg. Han blir lei seg og jeg blir irritert. Noen erfaringer rundt dette? Nesten lyst til å si at det ikke blir noe godteri i det hele tatt :-( Er det ettervirkninger fra jula hvor det var godt og kaker nesten hver dag?
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Det er sikkert en ettervirkning etter jula, ja. Merker selv at hvis det har vært perioder med godteri ofte, så blir det mye mas. Eldste min (også 3,5 år) har ikke spurt etter godteri enda selv om han vet at det er lørdag. Han vet at han ikke får det før etter middag, så det er ingen vits i å mase. Men, hele forrige uke var det mas hele tiden. Begynner å komme i gjenge igjen her, merker jeg : )
camilla^ Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Vi kutter opp frukt, litt rosiner og setter frem til barnetv tid nesten hver dag. Ungene er storfornøyde. Gjør dette også på lørdager, og da blir det spist mer frukt enn godteri. Vi hadde lite godt i julen, ingen i huset hadde spesielt lyst på godt så da gadd vi ikke kjøpe noe serlig. Selv kakene ble nesten ikke spist i år.
erteposen + 4 Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Kosemat kanskje? Gutta mine liker å kose seg, og det er ikke godteriet som er målet. Nøtter, usalta og rå, tørka frukt, smoothie av bær, banan, biola og honning osv. Jeg innførte ikke lørdagsgodt før eldstemann starta på skolen, og da angra jeg på det siden maset startet:)
wirre;o) Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Heisann. Vi har gjort det sånn at hun får lørdagsgodteripenger ( 10-20kroner) før vi reiser i butikken, enten fredag eller lørdag. Da handler hun det selv ;o) STOR JENTE! Hun blir 3 i februar. Hun får godteriet i tretiden på lørdag, eller etter vi har kommet hjem fra butikken. Er ikke så viktig for meg når hun får det. Poenget er at hun vet hva hun har og hun vet at hun ikke får mere. Hun gleder seg til å hande selv og hun vet at det er lørdag hun får det.
Ugl@ Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 LIker han frukt? MIne foretrekker det helst forran godteri også hivs det er kuttet fristende biter, gjerne servert med vanilje kesam å dyppe i.
Helene- Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Synes det er godt å høre at det er flere som kutter opp frukt og grønt å gir barna sine istedefor godteri. De har ikke godt av det når de er små (ikke voksne heller for den saks skyld). Jeg er ikke fantatisk, men mener man kan begrense/utsette godteri så lenge det er mulig. Det blir jo bare mer og mer fokus på dette rundt barn og sukker. Synes det er flott! Ønsker bare at det skal bli mer allment akseptert at noen ikke vil gi godteri. Svigermor mente jeg var slem og at ungen vår kom til å ha det fælt og begynne å stjele av andre.... Skal sies at hun var så svær at hun måtte opereres. Stå på dere andre "fruktgivere"
ALIICE Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Vil opplyse om at det finnes unger som ikke er godtesyke i det hele tatt! Mini her spiser ikke skjokolade, kan til nød spise et par "krokodiller" til lørdagsgodt.. Vi har alltid hatt et avslappet forhold til snop og søtsaker, tror ikke det er det som er grunnen til at mini er så lite opptatt av søtsaker, han er bare typen som ikke liker dette. Innmari komisk når han får kinderegg.... Han synes det er kjempestas, men all sjokoladen ligger igjen etterpå, er bare spennende med lekene:) Frukt er han heller ikke begeistret for... Beste lørdagsgodtet han får er biola:).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå