MOsl Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Hei, Pleier aldri å være hysterisk og tar for det meste livet med ro, men nå er jeg virkelig bekymret... Var hos en venninne på venninnemiddag på torsdag og ble servert pasta med røkelaks. Spiste masse og det smakte godt, og tenkte at røkelaks er jo "røkt", det kommer jo av navnet, så det kan jo ikke være noe farlig. Men på natta våknet jeg av at jeg var kvalm og følte meg dårlig. Dette vedvarte hele morgenen og ut på formiddagen før det gikk over. Det som bekymrer meg veldig nå er at magen føles annerledes etter dette. Kan jo være helt tilfeldig og de kan ha flyttet på seg og alt er fryd og gammen, men jeg er urolig. Magen føles ikke lenger tung, men mer vektløs, ingenting presser lenger på blæra, og jeg har nesten ikke kjent noe spark (har kjent det hver dag i et par uker). Nå tenker jeg at kanskje det var gammel røkelaks - kanskje derfor det ble servert i utgangspunket...(rester fra jula). Kunne så ønske jeg hadde en dobbler eller noe for å høre om det er hjertelyd der inne. Jeg har jo to - tenk om det er noe med begge to. Vet jeg høres helt hysterisk ut, og det ligger virkelig ikke i min natur...
Sunnybeach4gull :) Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Da har nu iallefall frøsse dn om dn e fra jula? ) D e jo nye retningslinjer fra mattilsynet ang røka/speket laks, at d e helt ok å spise - så framst d e nyåpna pakke eller den har vært frosset. Men om d e ei venninna så skriv nu ei mld til ho om bekymringan dine Det med kvalmen kan jo være så mangt F.eks psykisk pga du kom til å tenke på at d va røykalaks, dårlig hygiene på kjøkkenet eller rett og slett bare d faktum at du e gravid ) Du ska se at alt e bare bra! Å forrestn nytte d ikke å høre hjertelyd å sammenheng med toxo/listeria smitte - altfor tidlig før d isåfall sku skjedd nåt. E du veldig bekyrmra så ringe du lege/jm å fortelle ståa
MOsl Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2010 Hei, takk for svar! Nei, jeg er nok urettmessig bekymra. Alt er nok i orden. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle freake ut nå, har jo vært helt rolig hele tiden. Tror det har en sammenheng med at magen føles annerledes og at jeg ikke kjenner spark ... noe som igjen helt sikkert er heeeelt normalt. Ringte like godt til føden for å forhøre meg ang. røkelaks som evt. ikke var så fersk og de sa at sjansen for å ha blitt smittet med noe var forsvinnende liten. I tillegg mente han at røkelaks var i grunnen aldri fersk, så akkurat det kom man seg ikke unna. Mente heller at det kunne ha vært en lett matforgiftning heller enn noe annet. Så da slår jeg meg til ro med at alt er bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå