Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Som ikke tok del av de daglige gjøremål med hus, hjem og barn annet hvis han ble spurt om det. Du elsker ham høyt, men han var beagelig av seg og likte helst å ligge på sofaen mens du tok deg av andre ting. Ville du tenkt deg et helt liv sammen med en sånn person?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Det kommer jo helt an på det. Hvis vi begge hadde jobbet 100% så ville jeg aldri ha godtatt det, men hvis jeg jobbet mindre, så kunne jeg vel satt av tid til husarbeid osv da. Og det er tross alt ikke så mye som egenlig skal til. Rydde opp etter seg hver dag og husvask en gang i uka. Det holder her med fire i hus. Men barna har vi fått sammen av en grunn, så de hadde han så klart måtte tatt sin del av anscaret for. Det er forskjell på en lat mann og en mann som er lat fordi han får lov.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Hei Tror ikke jeg hadde orket det. Har en mann som jeg aldri må spørre om å gjøre ting. Han gjør faktisk så mye at jeg noen ganger sier at det kan jeg gjøre eller skal jeg hjelpe deg :-) Tror jeg har truffet drømmemannen :-) Han jobber skift så han er mange ganger hjemme når jeg er på jobb, og da kommer jeg alltid hjem til strøket hus. Har selv en datter fra før som er 8år og hun forguder han. Noen ganger tror jeg faktisk at jeg er litt bortskjemt, men jeg liker selv å holde orden på saker og ting. Men er nok litt mer rotete enn han. Hvis jeg hadde en mann som din som bare lå på sofaen hadde jeg blitt veldig irritabel og lite hyggelig å bo i lag med. Hadde ikke akseptert det rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Det hadde jeg ikke orket nei. Da skulle jeg heller levd alene og gjort alt selv allikevel. Da hadde jeg ihvertfall sluppet å irritere meg over han. Hva er det med sånne mannfolk da? Eier ikke respekt for dama si!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Går fint det. Ting er jo ofte ikke svart/hvitt. Min mann er kanskje ikke så flink i hverdagen på det praktiske, men han er verdens beste til å forstå, støtte og vise at han er glad i meg. Da får det heller være at han aldri har vasket en do eller støvsugd. Han synes aldri det er nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 HI her. Jeg har desverre en sånn mann, men jeg elsker ham høyt. Vi har barn sammen, men med tiden har han blitt lat og bedagelig. Han liker best å ligge i sofaen, gjør aldri noe på eget initiativ. Jeg holder styr på hus, hjem, bil, regninger, unger og rutiner og daglige gjøremål. Han gjør noe om jeg ber ham om det. Jeg har snakket mange ganger med ham om dette, men han blir til slutt sinna og det ender i krangel. Så nå tror jeg at jeg bare må innse at sånn blir det - om jeg vi leve med ham. Er derfor jeg spør, for jeg lurer på om jeg kan bli tilfreds med situasjonen om jeg bare tar meg selv i nakken.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har det akkurat som deg.... Livet ble ikke helt som jeg hadde sett for meg nei.
Dunder Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Å være litt lat og bedagelig er en ting det betyr bare at man av og til trenger et tupp i rævva for å komme i gang. tror ikke dette vill plaget meg. Me en mann som ikke bidrar til tross for at kona gir beskjed om at latskapen hans er et problem, det er jo rett og slett ekstremt respektløst. Hadde aldri klart å være sammen med en mann som ikke respekterte meg. Latskapen hans er hans problem, han må finne en løsning slik at latskapen ikke går ut over deg.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 Tror jeg må svare nei på det spørsmålet.. Selv om mannen min aldri rydder inne, aldri gjør husarbeid, aldri vasker klær, aldri støvsuger, vasker badet eller betaler regninger gjør han sine ting.. Mannen min sitter sjelden i ro, han holder det prikkfritt ute (snømåking, luking, gressklipping og rydding), han maler og vedlikeholder huset, han sørger for ved, han vasker bilene osv osv. Han er også veldig flink til å ta seg av ungene, han tar de med seg på tur flere ganger i uka, kjører og følger med glede til idrett, venner og barneselskaper. Så selv om han ikke er perfekt så tar han absolutt sin del, selv om vi har delt arbeidsoppgavene på en ganske gammeldags måte så fungerer det for oss. Jeg sitter mer i sofaen og sløver enn det han gjør Han har litt dårlig samvittighet fordi alt inne havner på meg da, så han har ansatt vaskehjelp som han betaler med sine egne lommepenger (vi har begge litt lommepenger igjen på kontoene våre når alle faste utgifter er betalt).
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #11 Skrevet 16. januar 2010 Hvis han gjør det han får beskjed om...hva er problemet da? At han ikke gjør det at eget initiativ??? En skikkelig lat mann, vil bare ha unskyldninger til å måtte gjøre noe som helst. En godt vant mann, vil gjøre det kona ber om, men ikke mer.. (i mitt hodet) Her krangler vi en del om husvasking og sånn, men det er helst fordi vi har to vidt forskjellige syn på et "ryddig og rent hjem". Han er fornøyd bare kjøkkenet og stua ser bra ut...bad, bod, gjesterom, soverom ser som regel ikke ut, med mindre jeg tar det. Så kjefter vi litt på hverandre, hvorfor ikke den andre kan og gjøre sånn og sånn..hehe. Men blir da reint rundt oss..han er i det minste ikke lat....liker bare lettvinte løsninger..haha! Jeg føler egentlig at kvinner misforstår menn ganske ofte. Dessuten er vi eksperter på å skjemme de bort i begynnelsen av forholdet. Ergo vi legger til rette for mange sløve vaner hos mennene våre. Ikke alltid en gammel vane er så enkel å vende.. I hvertfall ikke noe sånn! Det er jo ikke noe å krangle om. Hvis han gjør det han får beskjed om, mener jeg. Du kan jo bare si det at du ikke orker alt arbeidet, så han får ta seg av det og det området. Ingen diskusjon. Bare en beskjed, isteden for å klage på at han gjør så lite.Mange menn hater kritikk, og takler det veldig dårlig. Går rett i forsvarsposisjon og krangelen er i gang.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #12 Skrevet 16. januar 2010 hehe:) jeg ER sammen med en sånn.... han vil aller helst bo på hotell, må true han litt til å gjøre noe inne. i beg var det kjempetungt men etter alle disse årene er jeg vant til det og vet hvordan jeg skal få han til å gjøre noe jeg absolutt vil han skal gjøre... han har aldri tatt i en støvklut og kommer heller aldri til å gjøre det. men han kan til nød sette inn i oppvaskmaskina hvis jeg maser.... men han skal ha skryt for noe, han høgger ved og måker og hvis noe skal bygges så gjør han det selv. jeg jobber fullt og han går hjemme... ikke rettferdig men jeg er vant til det:)
Dunder Skrevet 16. januar 2010 #13 Skrevet 16. januar 2010 Jo, men HI skriver at han ikke gjør noenting selv om hun ber han om det. Og DET er respektløst, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #14 Skrevet 16. januar 2010 Jeg gjør alt husarbeid, men kan så vidt få han med på sånt som å henge opp klesvask, sette inn/ut av oppvaskmaskinen, rydde litt etc. Det som irriterer meg mest er at det er jeg som også må ta det meste av snømåking, vedhenting og gressklipping...
erteposen + 4 Skrevet 16. januar 2010 #15 Skrevet 16. januar 2010 Jeg hadde ikke blitt sammen med en lat mann, men hadde ikke kastet ut mannen min om han ble syk og lat pga. sykdommen. Jeg er allergisk mot sofaslitere i alle former, og samlivet hadde blitt superkjipt.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #16 Skrevet 16. januar 2010 "Jeg holder styr på hus, hjem, bil, regninger, unger og rutiner og daglige gjøremål. Han gjør noe om jeg ber ham om det. " Fra innlegget til HI Derfor jeg svarte som jeg gjorde. Så klart. Gjør han ingenting uansett hvordan en ber, så er det respektløst, ja!
Shamandalie Skrevet 16. januar 2010 #17 Skrevet 16. januar 2010 Har vært sammen med en sånn, å byttet han ut med noe mye bedre =) Jeg har en teori om at gutter som har bodd hjemme helt til de fikk dame å flyttet rett inn til henne, som ikke har vært i militæret eller noen gang bodd på hybel engang... Det er de som blir slik som nevnt, late å ser ikke at ting må gjøres. Så mitt tips er; finn dere menn som har bodd for seg selv noen år,som vet at klær ikke på magisk vis blir rene å lagt i skapet. Dette er selvfølgelig veldig generelt, å det finnes nok mange eksempler på at dette ikke trenger å stemme =)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #18 Skrevet 16. januar 2010 Det er bare late kvinner som ikke vil være sammen med late menn. Eller ?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #19 Skrevet 17. januar 2010 Haha: anonym 1810. Ja, for du er lat hvis du ikke gidder gjøre alt sjøl?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 17. januar 2010 #20 Skrevet 17. januar 2010 Nei. Da ville jeg ikke vært kone/kjæreste, men hushjelp. Og det er jeg ikke intressert i..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #21 Skrevet 17. januar 2010 Ja, man er lat hvis man ikke liker late kollegaer også. ?!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #23 Skrevet 17. januar 2010 Du kjenner tydeligvis jeg og mannen min. Kanskje du bor ved siden av oss? Nå har jeg levd 10 år med ham, og det er slitsomt. Tanken på å leve hele livet sånt er vanskelig, men vil heller leve med ham enn uten ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå