Gjest Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Merker/merket dere noe til sexlysten? Hadde/har dere sexlyst?? Hvor mye koster det å bruke Nuvaring?
gulda Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Har nesten nettopp kuttet ut, men brukte nuvaring i et halvt år, iallefall. Synes det var veldig praktisk, merket aldri noe til den, og slapp å huske en pille hver dag. Så har egentlig kunne anbefale det. Men når jeg leste innlegget ditt ble jeg litt i tvil.. Har ikke tenkt på det med sex-lyst, men jeg har hatt veldig lite lyst. Og etter at jeg har sluttet, så har jeg hatt litt mer lyst. Kanskje en sammenheng der, ja.. He he. Bare ikke tenkt på det før! Det kostet forresten ca 300,- for en pakke med tre, altså for tre måender.
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Det var dyrt! Blødde du mye når du hadde mensen?? Hadde du mellomblødninger? Hva var d som gjorde at du har sluttet med Nuvaringen?
gulda Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Blødde ikke mye, og hadde ikke mellombløninger, så synes den fungerte kjempefint slik. Mensen var stort sett kort også. Som sagt så har sex-lysten vært lav, og dagene gått i ett, så det har blitt lite på oss. Så da synes jeg at det ble så dyrt, og så unødvendig med de ekstra hormonene, når vi likegodt kunne bruke kondom de gangene det ble noe ;o)
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Det er slik jeg har tenkt også,at siden vi ikke har sex så ofte så er d like så greit å ikke gå på prevensjon! MEN nå er jeg så dritt lei disse mellomblødningene at jeg vil prøve prevensjon for å se om jeg kan slippe mellomblødninger! Og så er jeg dritt lei av å blø så mye de 2 første dagene i mensen! Har heldigvis ikke så lange menser,bare 3-4 dager! Har også problemer med magen den første og den andre dagen i mensen.Jeg får sånn steinhard mage,greier ikke gå på do,og har masse luft da! Slitsomt! Er ikke vant til å ha slike mageproblemer når jeg har mensen,hadde aldri d før svangerskapet! Vis jeg skal gå på Nuvaring er d vel best å vente til jeg har vært hos legen og fått sjekket disse mellomblødningene! Har lest på Nuvaring.no at man ikke skal bruke det hvis man har uforklarlige mellomblødninger!
Ugl@ Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Ca 100kr mnd, kjøpes i 3 pk. Merka ikke noe på lysta, men var hyppig plaga med sopp og ellers fort sår under sex, dessuten så må man være veldig nøye, jeg glemte å sette den inn ny og ble gravid...satte den inn 4dager forsent...men hell i uhell, ble verdens beste og skjønneste jente :-)
klg,2 boys now:) Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 jeg syntes at det var det beste alternativ når det gjelder hormon prevansjon.men får veldig dårlig sex lyst av hormon prevasjon.heldigvis sterilisert nå så ingen problem lenger. det er litt dyrt,men merket stor forskjell på mens blødningen.var veldig mye mildere å ikke så oppblåst.det er verre nå igjen da:(
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 klg,2 boys now:) : Hva mener du med verre igjen..??? ugl@ : ikke noe rart du ble gravid da..Hehe..4 dager.. Hvis jeg begynner på Nuvaringen så må jeg nok ha på alarm på mobilen! Lettere å huske da..
meg & to små vampyrer Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har prøvd nuvaring også ja. (har jo prøvd veldig mye dessverre). Jeg blødde mellomblødninger på den. Syns ikke den påvirket lysten utover at jeg følte meg ekkel pga alle blødningene da... Men ble litt hormontroll. Satt lapp inn i almanakken min, den minnet meg på å sette inn/ta ut til rett tid. Syns ikke den var så dyr i forhold til en del andre p-piller, masse som koster ca 100 kr måneden av det jeg har prøvd.
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #11 Skrevet 16. januar 2010 meg & to små vampyrer : Får du mellomblødninger av alt med hormoner?? Er spent på hva som gjør at jeg får mellomblødninger nå! Og håper virkelig prevensjon virker på det..Rare mellomblødninger..Har fått dem først på dag 10,så mnd etter på dag 9 og så på dag 8 nå i januar.Og sist jeg fikk mellomblødning blødde jeg mer enn de andre gangene..De andre gangene kom det bare bittelitt pr dobesøk,og trengte ikke bruke noe annet enn truseinnlegg! Men nå sist måtte jeg bruke bind/tampong! Kunne ligne litt på mensen,bare mindre blødning,og så var blodet helt mørkebrunt.Og så får jeg ikke den steinharde magen jeg pleier å få i begynnelsen av mensen. Og som regel ikke premenstruell heller,bare et par ganger d har skjedd at jeg begynner plutselig å gråte av en filleting,senere når jeg går på do så har jeg blødd!
klg,2 boys now:) Skrevet 16. januar 2010 #12 Skrevet 16. januar 2010 mener menssmertene er verre og blødningene siden jeg ikke bruker noe prevansjon nå,siden jeg ble sterilisert ved siste ks.derfor verre:) p.s det følger med sånne klistremerker som markere når du skal ta ut å når du skal sette inn ny.klistret de på bhg kalendern til gutten jeg.for den ser jeg på hverdag.
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #13 Skrevet 16. januar 2010 klg,2 boys now:) : Ok:).D var godt d bare var d du mente:=)
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #14 Skrevet 16. januar 2010 Det var noen som skrev inne her på et annet av mine innlegg at d gikk an å ta ut Nuvaringen under sex,men i går leste jeg på Nuvaring.no at man kan ta den ut da men at d anbefaltes at man har den inni da!
gulda Skrevet 16. januar 2010 #15 Skrevet 16. januar 2010 Jeg ha også fått mellomblødninger av andre p-piler, men ikke av nuvaring. Og mensen har stort sett vært kort og med lite blødninger -jeg er vant til mye når jeg ikke bruker noe. Du gjør nok lurt i å sjekke det opp hos lege iallefall, ettersom du skulle gjøre det hvis du vil bruke nuvaring. Du må jo til lege uansett for å få resepten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå