fått nr 2 <3 Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Hvor mange har brukt dette rundt termin? Startet fødselen etter på? Sitter i en litt vanskelig situasjon der det liksom ikke passer seg å føde når som helst. Da jeg gikk gravid sist for ca 8 år siden så fikk jeg klyx (en gang noen uker før termin) og lakserolje av jm for å få i gang fødselen fungerte ikke da, men som sagt så var det en del uker før termin. Fikk det pga rier som kom å gikk som ikke ville ta seg opp. Så jeg lurte litt på deres erfaring, er det noe vits å prøve eller blir man bare sittende på do
MammantM Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Jeg lurer veldig på det samma. Vurderer å prøve det ut siden jeg hadde termin 11. Januar og er myk og moden.
fått nr 2 <3 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2010 ser at mange skriver at det kan gi styrt fødsel så da tror jeg at jeg holder meg unna da gitt. Har såpass lang reise tid til sykehuset og ikke mange rundt meg(alenemor) til å hjelpe meg om det skulle gå så fort.
NostraStoria Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Tok selv Klyx (klyster), og eneste effekten jeg hadde av det var å sitte på do Legen min har og sagt at sålenge en ikke er moden, så vil det heller ikke nytte med lakersolje - dette vil føre til at en sitter på do i 2 dager(!) Hvis du er moden er det vel verdt forsøket?
2 små hjerter Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Lakserolje og miniklyx/klyx er ikke det samme, det er lakserolje som kan gi styrtfødsel. Det andre blir jo satt i endetarmen og virker derfor bare i nederste del av tarmen, ikke hele systemet liksom Jeg prøvde lakserolje sist gang og det skjedde ingenting annet en at jeg ble kvalm og spydde og etterpå satt på do en times tid Men da var jeg ikke moden. Vurderer å prøve miniklyx jeg også, har det på badet og er ganske sikker på at jeg er moden, pga jeg har gått med modningsrier i flere dager. Er jo verdt et forsøk
NostraStoria Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Nettopp - Klyx er klyster og lakserolje er lakserolje.. Klyx er ganske ufarlig - men vil anbefale å ta det på dagtid når du er hjemme pga det kan bli noen doturer for å si det slik. Jeg tok den litt for seint på kvelden, ikke noe særlig!
NostraStoria Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Var det jeg mente kl 04.43, men hjernen fungerer ikke så tidlig på morgenen.. Jeg tok klyster pga det er tryggere enn lakersolje siden jeg ikke var moden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå