Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Jeg har en datter på nesten 13 år som liker å lese og skrive på forumet til www.libresse.no. Jeg har sett litt på sidene og er sinna nå. Det er bra at jenta har mulighet for å "prate" om tanker og opplevelser, som hun ikke vil dele med vi voksne, men det virker ikke som om at forumet har moderator eller annen form for overvåkning. Det finns endel innlegg om selvmordstanker og "etterlysninger" av ungdommer som kanskje har tatt livet sitt. Jeg fant også innlegg som virker for voksne. Ser for meg en pedofil som prøver seg på barna. Liker ikke dette i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 "Her på Libresseforumet har vi hjelp av to moderatorer som hjelper oss å holde orden på diskusjonene. De heter MotherEarth og Eilicec. Gjennom deres innsats håper vi å få et trivelig forum med mange spennende diskusjoner. Du kan lese mer om moderatorenes rolle her." Tror du heller får sende en melding til moderatorene jeg, for de finnes.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Prøv å tenk tilbake til da du var 13 år.... Selvmord, sex, tunge tanker osv er ikke ukjent blant tenåringer! Syntes det er flott at det finnes et forum der unge kan skrive inn anonymt og få svar fra fagfolk på disse vanskelige temaene. Jeg hadde en svært tung oppvekst og som 12-åring tenkte jeg mye på selvmord. Hadde jeg hatt en slik side når jeg var ung ville livet muligens vært annerledes. Ikke lukk øynene og tenk at dette er lille jenta di, til informasjon har de fleste 13-åringer debutert seksuellt allerede idag. Prøv heller å oppmuntre til en god kommunikasjon mellom dere to, at hun vet at du hele tiden er der for henne. Ikke sikkert hun vil benytte seg av det, men langt inne i bevisstheten sin vil hun vite dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå