Gå til innhold

Hjelp!! 10730,- i strømregning, er det mulig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen

Sitter her i kvalmende sjokk, åpnet nettopp nettbanken å så at vi hadde fått strømregning på over 10000,- .... Vi bor i en 60kvm leilighet å har varme og varmt vann innkludert i prisen.

Vi har fått regning hver 3 måned i de siste 3 årene på ca 800,- hver gang, i fjor januar fikk vi en "rest regning" for 2008 etter korrigering på ca 700,- å så i år får vi en "rest regning" på 10370,- or 2009

Det må vel være feil??? Hvor mye får dere som bor i leilighet i strøm regninger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det må være feil, enten på anlegget eller så er det noen som tapper dere. Ta kontakt med strømleverandøren så snart det er mulig!

Skrevet

har de ikke sneia på en null for mye da?

Skrevet

ja, det må seriøst være feil..

Skrevet

Ja dette bør være en feil... Du bør nok ta kontakt med strømlevrandøren deres på mandag.

Skrevet

Vi fikk en på 13 000 for 1 år siden (liten leilighet), vi og. Tror det var noe a konto greier som var litt på ustell?

Men det går altså an..hehe:)

Skrevet

Men, hva er vanlig å få i strøm regning??

Skrevet

Vi bor i leilighet i 1.etasje i en enebolig, som er rundt 100 år gammelt. (Renoverte for et par år siden).

Siste strømregningen vi fikk nå kom på ca 2500, inkl nettleien. Da var det for november og desember, som har vært relativt kjølige måneder. Kan jo legge til at vi fyrer endel med ved da. Men vi dusjer selvsagt, bruker vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin, osv.

Det meste vi har fått i strømregning her har vel vært rundt 3500 inkl nettleie.

Skrevet

Ja, og leiligheten vår er på rundt 90 kvm, med kald kjeller under.

Skrevet

Så det er jo da ca like mye som hafslund mener jeg skulle betale om man deler opp beløpet. Å vi bo somsagt i en liten leilighet,med naboerpå alle kanter å harinkludert varmt vann og varme (radiatorer).. Vi har jo fått en sønn, så vasker litt mer klær, men! Ikke så mye....

Skrevet

Høres merkelig ut... Vi er to voksne og to små. Vi har også to eldre barn som er hos oss en langhelg eller mer hver måned.

Attpåtil har vi tøybleier, så det går sikkert litt mer i klesvask her enn hos dere..?

Kontakt de på mandag, og høre om det kan være feil.

Utrolig typisk at man oppdager slike ting på en fredag, når man gjerne ikke finner ut av noe før mandag igjen. Prøv å ikke la det ødelegge helgen din iallefall :)

Skrevet

Ja, det er typisk. Skulle bare overføre noen penger til mannen før CSI begynte kl 21, skulle kose meg med en rolig kveld. Så ble jeg sittende og lete frem gamle regninger o.l. til 22.30, å er ikke i kose humør nå.. arg!

Men, jeg tar tipset. Jeg skal prøve å sove godt å ikke tenke på det i morra : )

Skrevet

Hvis det er en avregning så er det mulig å få så høy regning ja. Ring strømleverandøren din så får du vite om det stemmer eller ikke.

Skrevet

Har dere lest av strømmen jevnlig da? Hvis du finner en gammel regning så kan du sikkert gå inn på nettet å finne din egen side hos strømleverandøren. På våre regninger så står det et brukernavn og passord til å logge inn og der kan jeg se alle avlesningene vi har gjort. dette hjelper oss å holde kontroll på strøm.

På jobb har vi instalert varmepumpe siden i fjor, så LOS skylder faktisk oss over 15000 etter deres beregninger.

Skrevet

kan være at dere ikke har lest av strømmen gjevnlig og at regningen har blitt estimert lavere enn det reelle forbruket. Også kommer "baksmellen": dere må etterbetale det dere har betalt for lite.

Skrevet

Har dere lest av strømmen hver mnd? Hvis ikke, stemmer det nok dessverre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...