Glade meg:-)3 småjenter<3 Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Ikke helt planlagt, men er utrolig ønsket og velkommen graviditet. Har bare en bekymring, vi reiser til Thailand om 1 mnd? Er det noen restriksjoner ang det? Har alle vaksiner. Har ikke fått snakket med legen ennå, så hadde vært fint om noen her har erfaring. Må vi avbestille? Er nok bare 4 uker på vei nå.
Herkules Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Det skulle vel gå fint. Kjempebra at du har vaksinene i orden. Det er gull, ikke så anbefalt å vaksinere gravide har jeg hørt Folk er forskjellige selv ville jeg reist om jeg følte for det. Følg bare vanlige forholdsregler med hygiene og mat
2 vidunderjenter Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Gratulerer så mye! Du vil nok få veldig forskjellige råd ut fra hvilken lege eller jordmor du snakker med ang dette; de "eldre" har en tendens til å si at du ikke bør dra, mens de nyutdannede legene og jordmødrene, spesielt de med utdanning fra utlandet (tyskland og ungarn spesielt) vil si at det er bare å dra.. Spesielt siden du har tatt vaksinene som trengs.. Har flere venner som selv er leger og som har gjort nettopp dette (og reist med små barn, noe som heller ikke anbefales av alle..) Det du bør tenke på er om du skulle bli veldig dårlig, typisk kvalm osv når det nærmer seg avreise, men ikke dårlig "nok" til sykemelding, så vil du ikke få refundert noe på reiseforsikringen. Så dersom det er "billigere" å avbestille nå enn rett før, så bør du i allefall tenke på det. Selv var jeg 3 uker i Thailand når jeg var 6 mnd på vei sist gang; merket jo det var litt trangere på flyet på vei hjem enn på vei nedover, men det gikk brillefint:-) Thailand er et nydelig land og jeg kan ikke vente med å dra tilbake dit!!
SpongeBob Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Jeg oppdaget at jeg hadde nummer tre i magen noen dager før jeg skulle på jobbreise til Asia, så jeg var rett på tlf til jordmor, lettere panisk! Hun var veldig beroligende, sa bare at jeg måtte passe på maten enda mer enn vanlig (mer toksoplasmose osv der, og det er IKKE bra i 1.trimester), være flink til å drikke vann på flyet, bevege meg osv, og sjekke at reiseforsikringen dekket evt komplikasjoner. Det er det nemlig ikke alle reiseforsikringer som gjør!!! Så sjekk det, og dra med sunn fornuft, du:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå