Gå til innhold

gravid og solarium

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!:)

lurer på om det er skadelig for meg eller babyen om jeg tar solarium? har uansett ikke planer om å ta mye, bare et par ganger siden jeg er så bleik:S

(er høygravid)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du har det behagelig er det ikke farlig.. jeg tok helt til uke 32,da adde jeg så ondt i ryggen at jeg ikke klarte å ligge så flatt.. :) ellers hadde jeg tatt ennå. :)

Kos deg i sola!

Skrevet

Hei

det er ikke skadelig på noen annen måte enn at du kan få sjenerende pigmentflekker spesielt i ansiktet, og selvsagt uv strålene er jo ikke bra for huden. Men ville nok ventet med det til jeg ikke var gravid pga pigment flekker som er veldig vanlig og få.

Skrevet

Så lenge du er måteholden med hvor lenge du ligger, så går det bra.

Reglene for å ligge i sola er lik som for sola om sommeren, bare passe på at du ikke blir overopphetet. Og så er det jo dette som nr.2 31.01.10 sier med flekker og uv - strålene.

Du kan selv sjekke på det solariet du er på når siste sjekk av solsenger og rør ble foretatt, når rørene ble byttet...er de nye, så vil de jo være bedre/gi høyere varme bla.

Men igjen så er sol bra for huden også solarie sol, da kroppen trenger D-vit som en får gjennom sola.

Skrevet

d-vitaminene er kjempebra for kroppen din - spesielt nå på vinteren. Men du bør ta korte økter sånn at kroppen din ikke blir for varm - OG viktig å dekke til mage og rygg mener jeg. Babyen reagerer på sterkt lys og i solarium er det jo veldig sterkt.

Soler du deg med måte så gjør det mer godt enn dårlig med uv-stråler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...