Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Vi prøver å legge vår 3 mnd gammmel baby i senga si uten at han må bæres i søvn. Hvor lenge kan vi la han skrike før vi tar han opp? er inne hvert 3-5 minutt for å si at vi er der. Er grusomt å høre på denne skrikinga, men han er jo trøtt..blir stille med en gang vi tar han opp
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Ferber skal ikke brukes på barn under seks mnd.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Babyen er for liten til å legges alene. La babyen sovne på fanget eller hvor som helst, bare den føler seg trygg når den sovner.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 30 sek til 1min. er passelig for en på 3 mnd.
duracellmamma Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 for liten til å legges alene? min lille har sovet i senga si fra dag en, så alle er ikke for små til å sove alene...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Helsesøsteren min sier at ferber aldri skal brukes på barn under 6 mnd.
Kleint Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Jenta mi hr sovet i egen seng og alene fra to uker..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 hmm..rart..helsesøster sa at vi fint kunne legge babyen alene etter 3 mnd..når han var 1-2 mnd kunne vi la han skrike i 2-3 min før vi tok han opp..etter 3 mnd lengre så lenge vi var inne til han. vi skulle IKKE la han sovne til flaska, brystet eller bære han i søvn fra han var 3 mnd
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 Til å legges alene gråtene for å finne søvnen selv mente jeg.
Kleint Skrevet 15. januar 2010 #11 Skrevet 15. januar 2010 Min HS sa også dette med seks mnd vedr. ferber. Men jeg vet ikke
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 Det er fordi helsesøster har lest det i en bok. I den boka står det at babyen ikke lenger har samme behovet for nærhet og at mamman ikke skal følge sine følelser lengre. Dette gjelder fra babyen er på dagen 3 mnd. Alle som er 3 mnd. SKAL slutte med uvaner som sutting på pupp eller flaske. Noen helsesøstre har lest en annen bok, og der står det akkurat det samme bare at der gleder det fra barnet er 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå