Gå til innhold

legging av baby 3 mnd


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å legge vår 3 mnd gammmel baby i senga si uten at han må bæres i søvn. Hvor lenge kan vi la han skrike før vi tar han opp? er inne hvert 3-5 minutt for å si at vi er der. Er grusomt å høre på denne skrikinga, men han er jo trøtt..blir stille med en gang vi tar han opp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferber skal ikke brukes på barn under seks mnd.

Skrevet

Babyen er for liten til å legges alene. La babyen sovne på fanget eller hvor som helst, bare den føler seg trygg når den sovner.

Skrevet

30 sek til 1min. er passelig for en på 3 mnd.

Skrevet

for liten til å legges alene? min lille har sovet i senga si fra dag en, så alle er ikke for små til å sove alene...

Skrevet

Helsesøsteren min sier at ferber aldri skal brukes på barn under 6 mnd.

Skrevet

Jenta mi hr sovet i egen seng og alene fra to uker..

Skrevet

hmm..rart..helsesøster sa at vi fint kunne legge babyen alene etter 3 mnd..når han var 1-2 mnd kunne vi la han skrike i 2-3 min før vi tok han opp..etter 3 mnd lengre så lenge vi var inne til han.

vi skulle IKKE la han sovne til flaska, brystet eller bære han i søvn fra han var 3 mnd

Skrevet

Til å legges alene gråtene for å finne søvnen selv mente jeg.

Skrevet

Min HS sa også dette med seks mnd vedr. ferber. Men jeg vet ikke :D

Skrevet

Det er fordi helsesøster har lest det i en bok. I den boka står det at babyen ikke lenger har samme behovet for nærhet og at mamman ikke skal følge sine følelser lengre. Dette gjelder fra babyen er på dagen 3 mnd. Alle som er 3 mnd. SKAL slutte med uvaner som sutting på pupp eller flaske. Noen helsesøstre har lest en annen bok, og der står det akkurat det samme bare at der gleder det fra barnet er 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...