Hellinor Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Hei Jeg har en stor drøm om videreutdanning over 2 år fulltid, 4 timer fra hjembyen min, barna mine og mannen min. Har to jenter på nesten 3 år og 6 når jeg forhåpentligvis begynner. Vi kan ikke flytte alle sammen pga mannen sin jobb (drømmejobb han ikke vil miste), og dessuten begynner elsdstejenta på skolen, og vi vil ikke rive dem opp for bare 2 år. Mine foreldre er innstilt på å hjelpe til, men pass og henting. Jeg kommer selvfølgelig hjem hver helg. (torsdag kveld til søndag) Halve studiet er praksis som jeg får i nærheten av hjembyen (mye av den i alle fall), da er jeg selvfølgelig hjemme og jobber som om det var vanlig jobb.Så det blir litt over 1 studieår jeg blir borte til sammen. (vekslende åerioder med teori og praksis) Synes dere dette høres forferdelig ut, eller er det andre som ville fulgt drømmen? Dårlig samvittighet får jeg nok uansett.
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Gå for det. Blir ikke noe bedre til større ungene blir om du tenker slik. De trenger oppfølning lenge ennå, og det kreves mere til eldre de blir både med lekser og fritid. 2 år er ikke lenge, du blir jo hjemme i i helgene. Pass på at du er noenlunde leksefri i helgene, slik at du har tid bare til familien. Tror du vil angre om du ikke gjør det:) Lykke til.
Mrs. Bouquet Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Jeg hadde aldri i verden gjort det. Husker mamma gikk på lærerskolen og hadde hybel de to siste årene for å slippe å pendle hver eneste dag. Jeg savnet henne så fryktelig at jeg gråt meg i søvn mange kvelder. Sa det ikke til noen.