Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 mor motsetter seg å holde avtaler som man i fellesskap har satt sammen og underskrevet på et mekler møte ? Slik som avtaler om klokkesletter, hvor barna skal hentes,barna ikke er i bhg ved henting, opplyse om sykdom i forkant av samvær, klær etc.. Dette blir da en vond sirkel som man må igjennom flere mekler møter for og prøve å ordne opp i pga null kommunikasjon fra mor sin side! Hvilke konsekvenser kan dette få før en " tverr " mamma som ikke er villig å samarbeide med far på best mulig måte om felles barn? Kjenner begeret er på tur å flyte over, kommer ingen vei på mekler møter.Mor nikker og er enig i påsyn av mekler,men operer på tvers av det vi kom til enighet om å har på skriftlige avtale.Alltid en god unnskyldning slik at det ikke er " med vilje " at avtaler brytes....
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Høres ut som bf her... Har i grunn ingen tips, prøver å finne ut av det samme selv! Men det gjør ikke akkurat konfliktnivået mor og far i mellom noe mindre!!!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Virker som om hun gjør det med vilje og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Helt fullstendig rådvill!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Samme anonym som over her! Jeg forstår frustrasjonen din, det er tungt å være i en sånn situasjon og føle at man ikke kommer noen vei. Det er jo barnet det går utover! Synd at våre x-er ikke klarer å se det, eller ikke vil se det...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Det koster, men tar han det til retten, så vinner han nok frem. Og da kan en få begjært dagbøter for sabotasjen. Og den sabotasjen hun nå har drevet med, teller i fars favør.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Jeg holder motet oppe, ønsker kun det beste før barna.Jeg ønsker ikke å skape diskusjoner eller krangler, det gagner ingen.Er ferdig me x`n, har gådd videre i livet. Skulle tro hun hadde gjort det samme! Jeg har fått råd om å skrive ned alle episoder der mor har "rotet" det til, er dette noe som jeg kan legge frem i en eventuell rettsak ? Blir jeg trodd ? Er så lei alle disse unnskyldninger hun kommer med til stadighet, virker som om hun alltid når frem med dem...
asd Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Hvorfor har hun behov for å være "tverr" ? Les Aftenposten Magasinet fra fredag, det handet om noe av det samme. Det handler jo litt om å få motparten til å føle seg hørt med det hun sier, få det ut verbalt og at hun føler seg lyttet til, slik at det etterhvert blir lettere å vise samarbeid i det hun gjør. Er hun tverr fordi hun ikke har gått videre i livet som du formulerer det ? Hun er uenig i bruddet ? Kanskje du kan si noe mer til henne som gjør det lettere å akseptere bruddet, eller du kan gå en hun kjenner godt å snakke med henne om bruddet og å skille egen bitterhet fra behovet for å samarbeidet om barnet ?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Det var hun som heiv meg ut, så hvis hun er uenig i bruddet så er det hennes problem.(argumentet var at vi var vokst fra hverandre etc ) Har startet på nytt med kjæreste og nytt hjem. Hun har også det! Så hvis hun trenger å oppføre seg på denne måten for å bli hørt ja da skjønner jeg ingenting... Jeg har prøvd å snakket med henne, sport henne om det er noe vi trenger å prate om, finne ut av, om det er noe hun har på hjerte å vil prate om så lytter jeg ører.Men neida, ikke en gang... Hun har bare hevet på skuldrene, sett rart på meg eller bare ønsket at jeg skulle bli ferdig å prate slik at hun kan lukke døren eller legge på røret. Hva skal jeg gjøre med dette, jeg har sagt at jeg kun ønsker godt samarbeid og ønsker det beste for barna! Hvis hun er uenig om bruddet, så er det dessverre for sent,det er ingenting som kan forandre det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå