Hikken Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Pokker altså, nå går hele driten opp i sømmene.. Vi leier en i utgangspunktet veldig fin topp- og endeleilighet i en blokk i et flott nabolag. Naboene er herlige, området er supert og vi har all familie i umiddelbar nærhet. Vi har god plass her (100 kvm og tre soverom på oss tre) og prisen er ikke dum for dette området ( 9000 + strøm). MEN.. Han som leier ut kjøpte dette stedet for å ha et sted å bo midlertidig mens han ventet på hus i skottland etter å ha solgt kjempevillaen sin på Nordstrand. Han har leid ut her i snart 12 år, nye leieboere hvert år (bortsett fra oss som har bodd her i to år) og etter hva naboene her har fortalt har det vært mye festing og sjit her. Det har ikke blitt pusset opp så mye som en kvadratcentimeter av kåken siden det ble bygget her i 84, og nå går ALT samtidig! Det startet med en liten vannlekkasje på badet som ble til en kjempelekkasje så naboen under fikk vann i hodet en dag. Veggen mellom badet og stua har tydeligvis takket for seg og parketten i stua begynner å få en guffen farge. Han fikk i mai en frist på 3 mnd for å fikse dette, men først på torsdag fikk jeg mail om at håndverker var bestilt. Doen takket for seg i romjula og vi bruker nå en bøtte for å skylle ned, tapeten skaller av veggene, malingen i vinduskarmene er egentlig ikke der lenger, ringeklokka virker ikke og skapdørene kommer susende i hodet på oss med jevne mellomrom. Vi orker ikke bo her lenger, men skjønner ikke hvordan pokker vi skal få råd til noe annet. Vil jo helst kjøpe, men sånn som prisene er her får vi vel ikke råd til noe større enn en toroms. Vil ikke flytta unna familiene våre! Gaaaah!!!
Makko med to små gutter Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Vi betaler ca det samme på lån på tilsvarende leilighet.. (som vi har eid i evigheter riktignok). Men det bør være mulig å finne noe annet selvom dere må gå litt ned i størrelse.
Hikken Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2010 Det er mulig, jeg vet det ) Et av "problemene" er at jeg er hjemme med frøkna og har (hadde) tenkt å være det til hun er to (har søkt bhg fra august). Mitt vikariat gikk ut like etter at jeg fødte, så jeg er arbeidsledig og får dermed ikke stort i lån :-P Sitter og funderer på å endre søknaden til mars/april og begynne å jobbe igjen, men vil jo ikke det heller.. Vil gjerne ha leilighet og penger servert på et sølvfat jeg!
Hikken Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2010 Nei, foresten, make that en enebolig! Med stor hage med epletre og hvitt stakittgjerde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå