Kristine_bolla Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Er det sånn at slimproppen må "gå" før fødsel starter?? Er det sånn at livmorhalsen MÅ være myk og avflatet før riene starter, el kan det starte og skje underveis.. Venter nr 2 og husker veldig lite fra sist.
jente08&jente2010<3 Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 kan prøve å svare på noe av det jeg vet noe om:) slimproppen har jo alle, men hos noen kommer den før fødsel, og man legger merke til det, mens andre har ikke opplevd å se sin....så tror dette er meget forskjellig. hos meg kom slimproppen dagen før jeg gikk i fødsel med 1 mann:) det med rier vet jeg ikke, men da jeg kom inn da jeg skulle ha nummer 1, så var livmorhalsen min myk og avflatet sa jordmora. og da hadde jeg rier. men vet ikke sammenhengen i det:) kansje ikke så bra forklart, men prøvde da:)
makrellen 3.barnsmamma Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Hei, hei. Nei, slimproppen må ikke gå før fødselen, den kan ligge der og først komme under fødselsforløpet, enten med vannet eller med babye el fosterhinne og morkake. Du trenger heller ikke være myk eller avflatet før riene starter, avflatet er man sjeldent før etter en god stund med rier, og ofte ikke før mot slutten. Noen går med kraftige og hyppige kynnere lenge før fødselen er i gang, mens andre går hele veien uten å kjenne en ting før fødselen faktisk er igang. Ser at du venter nr.2, men uansett om du husker eller ikke noe fra sist, så er ingen fødsler lik. Jeg har født 3 små og ingen av dem hadde noen likehetstrekk.. Masse lykke til! Kristine
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Føler "alt" er normalt i forbindelse med fødsler.... Jeg har født to ganger før, begge fødslene har startet med vannavgang hjemme, slimpropp har jeg aldri sett noe til, men den må jo nødvendigvis ha kommet før...? Slik jeg har forstått det må ikke livmorhalsen være myk ogavflatet før riene starter, men den må være det før man begynner å få åpning. Kan det stemme tro? Ikke noe jordmorsvar du får her, men slik jeg har opfattet det i hvert fall ;o)
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Har født to ganger aner ikke hvordan slimproppen ser ut Sist gang gjekk jeg med uregelmessige rier i 5 dager hjemme (som mektig kraftige kynnere) før det smalt og det hele var over på 2,5time. Var inne på sykehuset ca hver 2.dag for sjekk og det ble aldri snakket om slimpropp da heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå