Gjest Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Men samboern min vil ikke :/ Gutten vår er fire år nå, og vi var i utgangspunktet enige om å få to tette. Han ombestemte seg derimot når gutten vår var liten, men jeg har trodd at det kom til å endre seg igjen når han ble litt større. Nå er han som sagt fire år, og han er fortsatt like bestemt på å ikke få flere barn. Jeg synes dette er veldig sårt, jeg har ett så stort ønske om flere barn! Er selv vokst opp i en søskenflokk på fire hvor tre av oss er ganske tett i alder, vi har hatt og har fortsatt ett fantastisk søskenforhold, og skulle så gjerne ønske at sønnen min kunne oppleve det samme... Noen som har vært eller er i samme situasjon? Huff, Følte egentlig bare for å lufte noen tanker, føler egentlig ikke at jeg har noen å snakke med dette om :/
Tante Blås Squaw Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Sier han noe om hvorfor han har ombestemt seg da? Uff, får vondt av deg! *klem*
Spent!!:) Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 huff sånt er aldri gøy:( her vil jeg gjerne ha 3/4 mens sambo bare 2. Har en på 1 1/2 og har så smått begynt å tenke på nr to:) men sambo her også sa da minsten var mindre at d holdt me han... synes det var kjempetrist!! heldigvis forandra han mening etterhvert da! Var rett og slett litt overveldende å bli pappa for han trur jeg...mye han ikke hadde tenkt på! hva er grunnen til at han ikke ønsker fler da?? har dere snakket ordentlig ut om det og har du forklart hvor sterkt ønsket ditt er?? Tenker jo at man ikke inngår kompromiss når det gjelder barn da... vil han ikke ha fler så vil han ikke... men kan jo være det er en spesiell og kanskje unødvendig tanke/følelse som ligger til grunn for at han plutselig endret mening?? Håper det ornder seg!! Lykke til
Ugl@ Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Noen spesiell årsak til at han ikke ønsker flere barn da? Mener at slike ting må man bli enige om hvis det skal fungere i lengda. Jeg har selv en sønn fra før, så fikk jeg to tette jenter med mannen min, han ønsker fortsatt i hvertfall et barn til, jeg vil overhode ikke ha fler. Det blir ikke helt det samme som hos dere, siden barna da har søsken her, i tillegg så handler det om min kropp og at jeg ikke er villig til å utsette meg for flere svangerskap. Konfliken hos oss sitter ikke så dypt, men han føler litt på det av og til, trolig pga at han var så mye borte da de var baby og ikke fikk så mye tid med dem da, men det får så være. Det kan han uansett ikke ta igjen, så det blir feil å få flere barn for mitt vedkommende. Hele gleden med spedbarn og graviditet ble også sterkt amputert for meg pga at jeg var mye alene med barna og syntes det var mer jobb enn kos, særlig siden minsta var mye syk som baby og han alltid borte når hun var syk. Kan det tenkes at han har følt og opplevd negative ting under svangerskapet og etter fødselen? Noen menn blir deprimerte og enkelte føler seg sterkt tilsidesatt og at det slett ikke er kos.
mai mammaen til to Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Det er kjedelig da.. men jeg skjønner godt at folk ombestemmer seg jeg... jeg SKULLE ha 4 unger når jeg var yngre. MINST... nå har jeg to stk og det er MER enn nok.... når jeg jobber fullt i en barnehage og har to små hjemme ( som det er 2 år i mellom) som krever mye så kjenner jeg at for meg holder det med disse to. sambo ville alltid bare ha to.. jeg trodde jo at jeg måtte overtale han til flere etterhvert... men der var det heller jeg som ombestmte meg.... så kan jo hende samboeren din syns det er nok med et barn nå. nok å henge fingrene i...
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Han har rett og slett sagt at han synes det er nok med en. Han har tidligere nevnt økonomi også, men da hadde vi ganske dårlig råd, det har vi ikke nå lenger! Kjøpte også hus i sommer, med tre soverom, istedetfor den lille leiligheten vi bodde i før. Skal ærlig innrømme at jeg hadde ett håp om at han kanskje skulle være mer på gli da? Han ville ikke kvitte seg med barneutstyr heller når vi flytta. Nå skal det sies at jeg ikke maser på han! Tok det opp for ett par uker siden, da var det lenge siden sist vi prata om det, og han var like bestemt.. Syns dette er veldig vanskelig, når jeg ønsker dette så sterkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå