sekke Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 regner man de 6 av 10 siste mnd eller siste lønningen ?jeg har jobbet i mange år så har krav på penger. men skal nå jobbe bare 50% og øke etterhvert. må planlegge litt hvis vi skal ha nr 3. så hvis jeg jobber 50 %til jeg feks har 3mnd igjen av svangerskapet og øker til 100 % da hva vil jeg få når jeg er hjemme. skal ha 80 % når jeg er hjemme,men blir det 80 av 100% eller regner de gjennomsnitt av siste 6 mnd inntekt?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 "For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon." Dette er det jeg fant på NAV sin side, men jeg mener å ha hørt at man regner et gjennomsnitt når det ikke har vært fast prosent. Men jeg vet ikke altså!
sekke Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2010 er så mange som sier forskjellig. både av venner og nav ansatte.vet ikke hvem som vet ordentlig jeg,men takk for svar.blir litt magert å få 80% av 50% i allefall. må vi leve på first price kneip med smør. he he
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Ja det er sant! Selv går jeg i 80%, men rekker bare å jobbe i ca 7 mnd, så er litt spent på hvordan det blir med meg også. Skal på infomøte med NAV neste uke så tenkte jeg skulle spørre da
sekke Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2010 gi meg tilbakemelding da er du snill:)
mamman til minin Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Jeg hadde definitivt sendt inn lønnsslipp fra den siste mnd, sammen med erklæring fra arbeidsgier om hvor mye du tjener. Det er uansett lov å prøve seg! På nav.no står det: For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Meeeen... Du bør også se på denne linken: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepengeveileder/805351686.cms Det er tydeligvis mye annet de kan legge til grunn.
sekke Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2010 jeg får i såfall penger direkte fra arbeidsgiver(staten)og de refundert fra nav.i dag kjenns det veldig greit med bare to. akkurat begynt å jobbe igjen,nattevakter og lite søvn gjør tålmodigheten kort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå