Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

regner man de 6 av 10 siste mnd eller siste lønningen ?jeg har jobbet i mange år så har krav på penger. men skal nå jobbe bare 50% og øke etterhvert. må planlegge litt hvis vi skal ha nr 3. så hvis jeg jobber 50 %til jeg feks har 3mnd igjen av svangerskapet og øker til 100 % da hva vil jeg få når jeg er hjemme.

skal ha 80 % når jeg er hjemme,men blir det 80 av 100% eller regner de gjennomsnitt av siste 6 mnd inntekt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

"For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon."

Dette er det jeg fant på NAV sin side, men jeg mener å ha hørt at man regner et gjennomsnitt når det ikke har vært fast prosent.

Men jeg vet ikke altså!

Skrevet

er så mange som sier forskjellig. både av venner og nav ansatte.vet ikke hvem som vet ordentlig jeg,men takk for svar.blir litt magert å få 80% av 50% i allefall. må vi leve på first price kneip med smør. he he

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Ja det er sant!

Selv går jeg i 80%, men rekker bare å jobbe i ca 7 mnd, så er litt spent på hvordan det blir med meg også.

Skal på infomøte med NAV neste uke så tenkte jeg skulle spørre da :)

Skrevet

gi meg tilbakemelding da er du snill:)

Skrevet

Jeg hadde definitivt sendt inn lønnsslipp fra den siste mnd, sammen med erklæring fra arbeidsgier om hvor mye du tjener. Det er uansett lov å prøve seg!

På nav.no står det: For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon.

Meeeen... Du bør også se på denne linken:

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepengeveileder/805351686.cms

Det er tydeligvis mye annet de kan legge til grunn.

Skrevet

jeg får i såfall penger direkte fra arbeidsgiver(staten)og de refundert fra nav.i dag kjenns det veldig greit med bare to. akkurat begynt å jobbe igjen,nattevakter og lite søvn gjør tålmodigheten kort...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...