Gå til innhold

feber i 39,7 men virker helt frisk....noen som har opplevd det samme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini her har hatt feber i hele dag! Målte til 39,2 første gang i 12-tia. Syntes bare han var så varm så tok temp. for sikkerhetsskyld. Har vært i fin form i hele dag...kanskje litt slapp innimellom men veldig gira på å leke og danse! Spist godt og drikki bra, så skjønner ikke helt hva d kan være. Er d vanlig at de får feber sånn uten videre??

Målte til 39,7 nå før leggetid så ga han en stikkpille så den ikke stiger noe særlig mer i løpet av kvelden/natta. Noen erfaringer å dele??

Forresten er han 1 1/2 år :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke uvanlig hos små barn nei.

Min ahr hatt 40 i feber og vært i full vigør:)

Skrevet

Vi har hatt 4. barnesykdom her. Ta og les litt om det, du. : ) Har dessverre ikke tid å forklare noe mer.

Skrevet

Det er ikke tenner på gang?

Skrevet

4. barnesykdom ja...at jeg ikke tenkte på d..hehe:) Da får vi følge med å se:)

Her spruter det tenner om dagen ja (4 jeksler og 3 hjørnetenner), men de får vel ikke feber av den grunn?? Har lest at de kan få tannfrembrudd når de har feber, men feberen er vel et symptom på infekjson av noe slag... eller??

Skrevet

samme her ja. Blir som regel ikke slapp før han bikker 40.

Kan være halsbetennelse, et eller annet virus, ørebet, osv.

Skrevet

Det var nettopp d jeg synes var litt rart med mini her da... har vel hatt feber kanskje 3 ganger tidligere og da ikke høyere enn 38,5. Da har han vært kjempeslapp og sutrete og ikke vilt ha mat eller noe...ene gangen hadde han øvre luftveisinfeksjon og ble behandla me antibiotika og de to andre var i forbindelse me vaksine...

fikk litt sjokk når jeg målte han da til 39,2 uten å ha merka noenting på han...bortsett fra at han var varm da selvfølgelig...

kan jo være at det kommer noe betennelse til overflaten i løpet av morgendagen selvfølgelig...at dette bare er begynnelsen...hehe:)

Skrevet

Ok, her er jeg igjen. 4. barnesykdom arter seg sånn at de får høy feber i ca. tre dager, før det bryter ut et rødt utslett som ikke er plagsomt. Det følger i grunnen ikke andre symptomer med feberen, annet enn at de jo kan bli utslått av den. Vesla her hadde det for halvannen uke siden, så her har vi erfaringa inne. : ) Det er en svært vanlig sykdom, smittsom, og de fleste får den (og har hatt den) før de fyller tre år.

Skrevet

Jeg har to gutter. Den ene kan ha høy feber uten å virke spesielt syk, mens den andre blir helt slått ut av bare litt feber.

Skrevet

takk for info Anita:) ja kan absolutt være det...kanskje nettopp fordi mini IKKE reagerer på den høye feberen i forhold til hva han har gjort tidligere... hvor lenge varer utslettet da?? og vet du noe om inkubasjonstiden?? tenker på hvor vi kan ha fått det...hehe.. er vel nødvendigvis fra et annet barn med samme sykdom eller?

Skrevet

ja tenker litt på denne feberen...kan det være at han kan ha blitt mer "tolerant" til feberen siden han har blitt litt eldre da?? siden han har vært helt utslått ved 38,5 før men nå tåler greit 39,7 uten no særlig allmenn påvirkning??

skjønner vi har vært lite borti syke barn her gitt...mye jeg lurer på...hehe:) (er selvfølgelig ekstremt takknemlig for det da!!!bank i bordet og kryss i taket og diverse...)

Skrevet

Legger ved en link:

http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/den_4_barnesykdom

(se etter mellomrom i linken).

Utslettet varer en dag eller to (varte i to dager her), og inkubasjonstida er vel 10-15 dager. Man er ikke helt sikre på smittemåte, men man antar at det er dråpesmitte. Vi forhørte oss i barnehagen, men de visste ikke om noen som hadde hatt det. Sykdommen er uansett så uskyldig, at man nødvendigvis ikke sier i fra til de rundt seg.

Men dette er jo bare en av mange grunner til feber. Jeg reagerte bare på dette at ungen din ikke hadde andre symptomer.

Skrevet

takk for link!! Har lest og skal ha det i bakhodet :) Får se hvordan det utarter seg i kveld/natt og mårra:) takker alle for svar :)

Skrevet

Her har Bo stadig høy feber, opp mot 40. Så ofte som en gang i mnd dessverre :\ Noen ganger er han i relativt god form, som du beskriver, mens andre ganger er han ordentlig dårlig.

Det som ofte går igjen her er feber uten andre symptomer. Venter stadig på utslettet etter 3 dager, men som regel er det kun feber - og intet annet. Lurer veldig på hva det er :\ Hold oss gjerne oppdatert om hva som skjer med din lille - siden jeg stadig leter etter et svar ;)

Skrevet

Etter en tur hos legevakt i går ble det konstatert halsbetennelse...til dere som lurer :) men ble betydelig slappere og dårligere i går enn han var på fredag, så var nok bare opptakten her gitt. Men hadde fortsatt ingen tydelige symptomer da!

Lykke til med lillegutt mammadamen... er så fortvila når de små er syke og de ikke vet hva det kommer av! På legevakta sa de at feber høyst sannsynlig enten kom av infeksjon i luftveiene, magen/tarmen, eller urinveiene. Hvis du ikke har gjort det hadde det kanskje vært lurt å be legen ta en sjekk når han får feber igjen. Kan jo være noe kroppen sliter med å bli kvitt....

Skrevet

Akkurat... Jeg kom faktisk til å tenke på hvordan det gikk med dere, da vi var ute på tur i sta. God bedring! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...