Gå til innhold

Ein (bare bitteliten) "syte"-tråd =) Ka var din største plage under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjøl blir eg snart gal av gjentatte soppinfeksjonar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halsbrann!! Burde blitt sponsa med Lovehearts av det offentlige ;)

Skrevet

Trettheten, og at eg kunne ligge vaken i flere timer, selv om eg var trøtt, etter å vert på do om natta.

Men eg savner å være gravid alikevell:)

Skrevet

Halsbrann og trøtthet...

Skrevet

Kynnere og vann i kroppen, hadde det med alle 3. Med førstemann ble jeg sykemeldt fordi livmorhalsen krympa når jeg var 6 mndr på vei. Slitsomt å ha kynnere så å si hele tiden og vagge av gårde og føle at det skvulper når du går!!

Er egentlig glad jeg er ferdig med å gå gravid, men av å til ønsker jeg meg en baby, men det er som regel bare til jeg kommer på hvor slitsomt det var med nattamming, og hvor "låst" jeg ble med baby i hus. Ikke mangen som stilte opp for å passe dem for å si det sånn!!

Skrevet

Småblødninger i første svangerskap.

Styrtblødninger andre gangen.

Skrevet

Det var to ting som plagde vettet av meg; på dagtid hadde jeg forferdelige smerter i musklaturen og huden rundt og under ribb bena, heldigvis bare"vokse smerter" nr. 2 var om natten.forferdelig halsbrann, fikk panikk hvis jeg ikke hadde gaviscon i umiddelbar nærhet ;) Sånn er det...

Skrevet

Bekkenløsningen fra rundt uke 26, og leggkrampene som kom og gikk på natten..

Skrevet

Bortsett fra bekkenet (som helt klart var det verste) var det alt vannet i kroppen! Måtte kjøpe meg helsesko på økonomisko med svære borrelåsremmer over foten så jeg kunne løsne dem utover dagen. Kunne forme føttene mine som plastelina, et fingeravtrykk brukte nesten ti minutter på å gå bort igjen :-D

Og varmen. Vi pusset opp i 40 varmegrader da jeg var høygravid, og malingen ble som lim på veggene og svetten rant.. Og føttene vokste.

Men herregud, som jeg savner å være gravid!

Skrevet

Den herlige miksen av kvalme og utmattelse ;o)

Skrevet

Halsbrann!

Men dette var faktisk også den eneste plagen jeg hadde - så skal vel ikke klage ;)

Skrevet

Kvalme og oppkast hele tida!!! (eller hvertfall de første 20 ukene).

Skrevet

jeg fikk 2 leggkramper.. det var det.. eller så var jeg i praksis, studerte, jobbet 3 helger i måneden og vasket følere leiligheter for litt ekstra penger frem til 3 dager før fødselen. Lå på gulvet å skrubbet til og med etter at vannet gikk...Og fødselen gikk fort og uten smertestillende.. Velger å tro at jeg var veldig heldig.. :) men gruer meg derfor til neste man.. kan vel ikke ha slik flaks 2 ganger?

Skrevet

Bekkenløsning og halsbrann. Nå er jeg gravid igjen, og allerede har halsbrannen og bekkenet begynt å plage meg, er i uke 16.

Skrevet

Bekkenløsning med førstemann, og med tvillingene var vel faren for at det ikke skulle gå bra så stor at bekkenløsning og migrene i 9 mnd. ikke betydde noe.

Skrevet

kvalme fra dag 1

Svangerskapsforgiftning som endte med hastekeisersnitt i uke 27 og 11 uker på sykehus

Skrevet

Bekkenlösning fra uke 13, og det er forsavidt kun det :)

Skrevet

Sist så hadde jeg faktisk ingen plager.. Men det verste med graviditeten sist var å gå 13 dager over tida..

Denne gangen er min største plage å sette sprøyter hver dag.. Foreløpig kun 1 om dagen, men når jeg går opp 1 kg til så skal jeg gå på 2 sprøyter..

Det er min største plage!

Skrevet

Gubben!! : ) Hehe, men det er et helt oppriktig og ærlig svar!

Skrevet

må si at bekkenløsningen var det verste i begge svangerskapene mine. Fikk det i uke 10 med eldste, og i uke 4 med vesla... Utenom det, så var jeg plaget med kramper i beina de siste 6 ukene før jeg fødte eldste, og var kvalm stort sett hele sv.skapet med vesla.

Men jeg SAVNER å være gravid :)

Skrevet

Vondt diverse steder i kroppen (hovedsaklig i ryggen) flere ganger, og på ulike måter, uten at jeg kunne "navnet" på de ulike plagene..

Skrevet

Jeg hadde mye vann i kroppen, veldig sterke kynnere, halsbann og svangerskapskløe. Klødde meg til blods, og det var ikke noe moro.

Skrevet

bortsett fra bekkenløsning, var halsbrann min værste fiende! Var så ille at jeg ikke klarte å snakke til tider, for følte alt kom opp igjen hvis jeg åpna munnen.

På slutten virka ikke gaviscon heller, men fikk noen vidundertabletter som er reseptbelagt av legen min som redda de siste ukene!

Skrevet

Jeg hadde ingen fysiske plager, men slet veldig med mye stress og overtid paa jobb. I hele graviditeten fölte jeg at jeg ikke fikk gjort det jeg skulle, og jeg klarte aldri aa glede meg over at jeg skulle barn pga det. Graviditeten var liksom i veien for alt.

Han komm litt braatt paa, for jeg fölte meg gravid "paa ordentlig" först etter at permisjonen startet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...