Llama Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Er bittelitt bekymret og tenkte jeg skulle høre med noen her inne om de har opplevd liknende før, uten at det var noe galt.. Var til legekontroll i dag og symfyse-fundus målet lå litt under snittet (men innen for det grønne). Legen var litt usikker, fordi han mente det hadde økt litt lite siden forrige registrering for 9 dager siden og ville ha meg tilbake til uka. Det er forskjellige folk som har målt hver gang, men hittil har baby vært helt på snittet hele veien. Noen som kan berolige meg?
Ladycaliente Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Mot slutten så skjer jo ofte nettopp det..At det flater ut litt, da magen synker.. Målene mine har ligget helt på bunnen av den grønne streken en stund siden uke 30 men har tatt seg noe opp nå..er i uke36+2 Så lenge du ligger innenfor det grønne feltet så er det ikke noe å bekymre seg over. Går nok så bra:)
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Hei Jeg går til kontroll 1 gang pr uke nå ( er 37+5 i dag, og babyen har ikke festet seg) jeg spurte om det samme til jordmor da jeg følte den hadde vokst så lite, og hennes svar var at det var veldig vanlig når det var 2 målinger så nærme hverandre. Babyen vokser i rykk og napp. Men spør om en UL om du er bekymret. Går nok fint! :-)
Jente+Oktoberbarn Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Skjønner godt at du er bekymret. Jeg var hos JM i går og fikk vite at SF-målet bare har gått opp 1 cm på 4,5 uke. Jeg lå helt på den røde streken frem til nå, men nå ligger jeg altså godt under det grønne feltet (er 37+3 i dag). Det var to forskjellige jordmødre innom for å dobbeltsjekke at det stemte. Målet mitt har liksom flatet helt ut.. Jeg skal på ul på sykehuset på mandag, grusomt å gå rundt å vente, selv om jm mener det ikke er grunn for bekymring. De ville bare ta en ul for å være på den sikre siden sa hun.. Det er jo som regel ikke noe galt fordi om målene flater litt ut, men det er vanskelig å tenke rasjonelt for tiden med alle disse følelsene som raser rundt i kroppen :-( Heldigvis kjenner jeg godt med liv inni der!
Karma! Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 mitt har og flatet ut siden uke 32/33 har pleid å ligge over den røde streken men er nå rett under hele det grønne feltet.. var på ul estimering onsdag (35uker på vei) og da mente de barne lå 25% under gj snitt... skal på ny undersøkelse neste uke.. de mente det ikke var farlig så lenge det ikke var opp mot 30-40%.. Men man må gå å sjekke gjevnlig at vekstavviket ikke blir høyere.. det er vanlig at det flater ut mot slutten og mange ganger trenger ikke lavt sf bety noe, på samme måte som høyt sf mål ikke nødvendigvis gir gedigen baby.. det e kjipt å gå rundt å vente- men e sikker på at hvis noe var galt hadde du visst det!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Med førstemann flatet SF målene ut de siste ukene. Men som det blir påpekt her er dette ganske normalt siden baby synker lengre ned i bekkenet. Denne gangen derimot sanke SF målene (samme JM som måler hver gang) hun mente dette kunne komme av at mebisen hadde komt langt ned i bekkenet). Men siden også min egen vekt gikk noe ned (ikke mye da..), så jeg ble sendt til kontroll på sykehuset med mistanke om lite fostervann, noe som ble bekreftet på UL. Har selv ligget under snittet (men innen for snittet) stortsett hele svangerskapet, så ville ikke bekymret meg av den grunn. Men det er jo bra de vil ta deg inn igjen snart for å følge deg opp tettere. Er greit å få sjekket at alt står bra til...
Llama Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2010 Tusen takk for svarene deres, det hjalp veldig! Tenkter også at så lenge jeg kjenner mye liv og baby er innenfor normalen, så er det nok ikke noe kritisk galt i hvert fall:) Så kan det jo hende jeg blir sendt til ultralyd etter sjekken til uka..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå