Gå til innhold

foreldrepenger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk svar fra nav for to dager siden at jeg får foreldrepenger,at det er gått i boks... men jeg har bare tatt lønn di siste 5mnd og di sier jo at man skal ha fått di siste 6mnd.. Må jeg ta lønn den siste mnd når det er gått i orden med di på nav?? Er samboeren min som er sjefen min på en måte da,og hadde vært slækt og slippe den siste mnd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du må ha vært i minst 50% lønnet arbeid i minst 6 av siste 10mnd. for å få foreldrepenger

Skrevet

Rettelse:

Ja du må ha vært i lønnet arbeid i minst 6 av siste 10mnd. for å få foreldrepenger

(glem det med 50%. tenkte på noe annet)

Skrevet

Okei.. så da har det ikke noe og si forde om det har gått igjennom??

tusen takk for svar:)

Skrevet

Har du fått vedtak på foreldrepengene allerede? Hva står det isåfall der i forhold til opptjeningsperiode? Jeg ville IKKE tatt sjansen på å ikke jobbe iallefall, feil skjer i nav som alle andre steder og du KAN risikere at du ikke får foreldrepenger likevel om dette er en feil som de senere oppdager.. Om du har jobbet i mer enn 6 mnd før permisjonen første dag (3 uker før termin) og har tjent 1/2 G får du foreldrepenger, klarer du ikke å jobbe så mye før den tid så har du kun krav på engangsstønaden... Selv om det er nav som kanskje har gjort en feil så må du likevel tilbakebetale det du evt får utbetalt av urettmessige foreldrepenger så jeg ville sjekket dette nøye med nav om jeg var deg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...