Gå til innhold

Fy flate for noen stive priser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom barnshus i sted å skulle kjøpe babysettet og babypute til Stokke Tripp Trapp stol..Spurte om pris på babysettet og fikk beskjed om at det kostet 369,-.... Greit nok det, var dyrt, men sånn er det bare med merkemøbler og merkeklær... Men antok da at i babysettet fulgte også pute med, da dette var mest logisk for meg, men neida.. De skulle ha 299,-(!) ekstra for ei lita pute til sete og rygg! Så betalte altså 668,- tilsammen for litt tilbehør til stolen.. Vet at det koster med ting og klær til de små, på lik linje som til oss voksne, men synes de tar seg lovlig mye betalt for ting jeg mener burde fulgt med stolen...

Men det er jo dette de tjener penger på dessverre:( Jeg har da altså betalt tilsammen 2167,- for ei spisestol til jenta mi med tilbehør! er ikke rart jeg blir blakk!

Hehe... Neida, godt hun kan ha stolen til voksen alder da, selvom jeg tviler på at den blir brukt frem til da:/

Måtte bare lufte litt tanker her jeg sitter:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du ikke kjøpt stoff selv og sydd da? Gjorde jeg det og det kostet meg 150 kroner inkl vatt!

Skrevet

Helt enig at det er dyrt.

Synes ikke stolen er så dyr, med tanke på at stolen kan brukes leeeenge. Søsteren min er 35 og bruker stolen som kontorstol.

Men jeg synes at babysettet og putene er dyre, for det brukes ikke så lenge.

Skrevet

Jo, jeg kunne vel sydd selv, det har jeg faktisk ikke tenk på! Men er ikke akkurat en kløpper til å sy, har ikke sydd noe særlig annet enn knapper siden jeg gikk på ungdomsskolen:( Men alt kan jo læres! Skal tenke på det til en annen anledning, ha en svigermor som er flink å sy og kan kansje lære meg noe:)

Og jeg er helt enig med at babysettet er ganske dyrt siden det ikke brukes lenge...Stolen kan jo brukes i flere år, men det kan ikke settet gjøres:/

Skrevet

Var paa babyshop og handlet för lillegutt kom til verden. Og saa etter en sengekant. Og fant en som jeg synes var bare SAA fin. Kommer til kassa og de skal ha 1000 kr for den. Fikk jo mildt sagt litt sjokk, men trodde da at dette var prisene paa slike ting (grunnet bekkenlösning ville jeg kjöpe mest mulig i en og samme butikk).

Seinere var jeg og mamma der og tittet igjen, hvor jeg ville da kjöpe sengesettet til denne sengekanten, men klok av skade spurte jeg om prisen: 950 kr!!!!!! For dyne og putetrekk!! Endte opp med aa IKKE kjöpe det. De er raad paa prisene mange ganger ja... Sikkert aa visst.

Vet jo at jeg kunne faatt en sengekant til 1/4 av prisen, men det hadde jeg dessverre ikke undersökt, og jeg likte jo denne!

Skrevet

Man trenger jo strengt tatt ikke den plastbakdelen til stolen, det holder med bøyle.

Det er også en del slike sett til salgs på finn.no

Så, det trenger ikke bli så dyrt da...

Skrevet

Ja, det er mye syyke priser ute å går, liker best å handle på salg egentlig, men er sjelden de har Stokke produkter på tilbud:/

Og når det kommer til sengetøy, liker jeg å kjøpe det på KID eller Princess, eller på salg i disse barneforretningene, da kan det bli en noe "normal" pris som er overkommelig.. men 1000,- kr. for sengetøy og det samme for sengekanten er jo spinnvilt! Da skal det virkelig være av bra kvalitet!!

Jeg er selvfølgelig ikke helt "nødt" til å kjøpe Tripp Trapp stol med tilbehør, men ser på det som en investering i mange år fremover...

Og til "storebror og lillbror":

Du har rett at jeg kunne jo ha kjøpt brukt, har bare ikke tenkt på det, eller sett på finn.no etter disse produktene.. Har kjøpt veldig mye babyutstyr brukt der tidligere, så har nok spart en god del penger på det ja! Brukt er bra som regel=)

Men nå er no det kjøpt og betalt, hadde nok ikke kjøpt det hvis ikke jeg ville, så kan ikke si noe på det..

Men ville nå bare frem til at det er noen utrolige stive priser på enkelte baby og barne ting, er vel ikke så rart at folk reiser over til sverige å prøver å få tak i det billigere? Sukk, godt vi har en del salg innimellom da=)

Skrevet

Nå følger jo plastdelen med bøylen, så blir litt dumt å bare la den være igjen i butikken, når en først har betalt for den.

Men puten kan jo brukes til den er slitt ut, følger jo ikke babydelen den.

Men jeg er forøvrig HELT enig - prisene på stokke er vannvittige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...