Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Har en liten en på 4,5 år som nekter å slutte med å suge på tommelen. Hvordan få barnet til å slutte?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Jeg sluttet tvert på dagen den dagen mamma sa jeg skulle få en diger overraskelse hvis jeg slutta Fikk dukkehus og var stor fornøyd
Lilleleen Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Jeg sluttet ikke med det før jeg gikk på barneskolen. Da begynnte det å bli flaut.. Mamma og pappa prøvde mange triks, men ingen funket på meg.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Vi brukte faktisk go`negl på stesønnen min. Han sluttet når han var her, men fortsatte hos mor. Var seks da han sluttet her.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Får forsøke igjen med å friste med overraskelse, men tåtten er så automatisk at barnet gjør det uten egentlig å vite det selv. Problemet her er at tennene blir så skjeve. Dere som sluttet sent/har barn som sluttet sent: har dette påvirket tennene deres? Takk for svar Mottar gjerne tips.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 jeg sluttet ikke før utpå ungdomsskolen :-/ Det gikk virkelig helt autmatisk som du sier HI, plutselig oppdaget jeg at jeg satt der med totten i munnen. Kun når jeg var alene, selvsagt. Og om morgenen våknet jeg med tommelen i munnen, selv om jeg smurt på go'negl og strevd med å sovne uten. En periode på barneskolen lot jeg som jeg hadde sluttet helt, og trakk to tenner og fikk tannregulering pga overbitt og skjev tannstilling, igjen grunnet suttingen. Tennene var kjempefine da reguleringen ble tatt av, men siden jeg ikke egentlig hadde sluttet ble tennene like dårlige som før etter noen år. Og det er de den dag idag. Jeg er 24 år, har veldig overbitt og mellomrom mellom fortennene. Og jeg kan fortsatt våkne med tommelen i munnen om morgenen. IKKE morsomt, anbefaler dere å ta tak i det skikkelig om hun ikke snart slutter, selv om det ikke enda er noen krise.
yret Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Jeg slutten ikke før jeg begynte på skolen, men da sluttet jeg også mer eller mindre på dagen. Jeg er lettere overbitt, men ikke så mye at jeg har behøvd regulering. Har selv en "tottegutt", så er spent på hvordan det blir med avvenning når den tid kommer. Han er forhåpentligvis litt raskere enn meg. ;-)
Lillesnuppis Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Jeg slutta med å suge på tommelen om dagen da jeg var 6-7 år, men nattsuginga hadde jeg i mange år. Tror jeg var 15-16 år før jeg slutta jeg. ( rødmer flaut) Den var jo så god :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå