Gå til innhold

Tidlige bekkenplager?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å kjenne tegn til bekkenløsning i uke 11. Jeg er nå i uke 14 og er ganske plaget allerede.

Jeg fikk en datter for kun 10 mnd siden, så det er sikkert på grunn av tette svangerskap.

Jeg har fått henvisning til fysioterapi, men usikker på om de kan hjelpe meg.

Er det noen som har noe tips?

Hva bør jeg prøve?

Unngå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysioterapi hjalp meg masse. Det er det eneste jeg kan anbefale!

Gå turer, gå ut av bilen og senga med samla bein. Ja.. hm. Men fysioterapi er smart : )

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioterapeuter er yrkesgruppe som spesialiserer seg på slike ting, så du bør absolutt benytte deg av det. Det blir i allefall ikke bedre av å ikke gjøre noe med det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å bli veldig plaget med bekkenet jeg også. Regner med at jeg går ut i sykemld. etter neste uke.

Forrige svangerskap var det kun bassengtrening som hjalp meg men ddet tilbudet har de selvsagt sluttet med nå.

Tror jeg skal se hva en manuell terapeut kan gjøre. Samtidig blir jeg nok også å gå i bassenget hver uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til fysoterapaut med forrige barn, på sann bekken gruppe. vet ikke om det hjalp, men møtte hvertfall andre i samme situasjon.

Er kjempe plaget nå også. Det hjelper for meg og ligge på siden i sengen med en pute mellom knærne om natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikkje dra til kiropraktor!!! Var hos en av landets beste på bekkenløsning,manulell-terapaut. ( videreutdannet fysioterapaut) Han underviste på landets universitet om bekkenløsning. Probleme med bekkeneløsning er at ingne vet HVORFOR og HVA som utløser det. De har en teori om at det er hormoner som utløser det, men hvorfor noen får smerter og andre ikkje kjenner til noe er d ingen svar på. Alle som er gravid får et løst bekken, d må bli d for å få ut et barn. Han sa til meg at det eneste som gjør det bedre er å kutte ut faktorer som utløser smerter.. som gåing i trapper, husarbeid spesielt støvsuging og gulvask, mye ståing, løfting og bæring. sykemld i neste omgang om ting ikkje blir bedre. akupunktur kan hjelpe noen. Men fysioterapi ville han ikkje anbefale for d kunne gjøre vondt VERRE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var plaget sist og kjenner det nå også. Var til fysioterapaut sist og fikk gode tips for å unngå at det ble verre. Jeg syntes det hjalp og bli ops på hva som gjorde det verre og hva som hjalp (holde seg i ro egentlig). Da stabiliserte det seg og ble faktisk litt bedre på slutten, men så var jeg vel heldigvis ikke så ille plaget. Tror det som gjorde at jeg ble bedre var at jeg sluttet på yoga for gravide - var ikke flink nok til å ta hensyn til bekkenet, kjenner det jo som regel først etter at man har gjort noe galt. Anbefaler deg å få deg time til fysioterapaut for å høre hva du kan gjøre for å unngå å bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

bekkenløsningen begynte i uke 7.

Fikk henvisning til fysio + bassengtrening med en gang og har klart å holde det i sjakk med det. + moderat trening på treningssenter og jeg bruker bekkenbelte så og si hele dagen. Er uke 17 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...