Gå til innhold

Fy fa... drittarbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle mottatt lønn i dag, tror dere den er kommet på konto?? Niks og hun ene på kontoret sa de hadde sendt inn lønningslistene for sent denne gangen pga årsoppgjør!! herrefred er det mulig?? Så her sitter jeg og ungene med et halvtomt kjøleskap, med rømme, dressinger i alle mulige varianter og ikke noe pålegg. Har mest lyst og bestille mat fra peppes eller noe slikt og sende til bedriften, kan jeg ta meg min frihet og gjøre dette?? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke akkurat veien å gå det, dersom du vil ha et greit forhold til arbeidsgiver. Gå heller til din tillitsvalgte.

Skrevet

Hvis dette er noe som har hendt en gang synes jeg ikke du har så mye å ta på vei for. (det er foresten vanlig å skrive at lønningsdag er den 20 for eksempel mens den i praksis som regel kommer den 15. da har arbeidsgiver noen dager på seg om det er noe spessielt som skjer.

Ta bare lærdom av det og sørg for å ha i hvertfal en liten buffer for uforutsette hendelser.

Har du mulighet for overtrekk på kontoen gjør du det. Har du krediittkort bruker du det. Det er ikke værre.

Skrevet

det hadde jeg gjort hvis jeg var deg.

En kontrakt på lønn den 15 er den 15 ikke senere.

Arbeisgivern din må vel forstå at dere trenger mat og ikke minst lønna di når det er lønningsdag.

Skrevet

Nei, det bør du ikke gjøre. Er det krise ber du om at de overfører noen penger med en gang slik at du har noe til over helgen. Ettersom du har snakket med dem i dag har du hat den muligheten.

Å bestille pizza eller liknende til jobben vil jo ikke hjelpe noen. Det eneste du oppnår er problemer i ettertid, Hvis du henter pizzaen selv og overlater til bedriften å betale er det å regne som tyveri og bedrageri. Tar du ikke pizzaen selv er det "bare" sabotasje av bedriften. Uansett er det oppsigelsesgrunn og tar seg ekstremt dårlig ut på sluttatesten.

Skrevet

nå er det fredag... så da vet jeg ikke helt..(låne hos noen venner/familie...arbeidsgiver?)

men gjennom uka kan man søke nødlån på nav... du har kontopapirene i orden regner jeg med..så da kan man få lån på dagen der!

snakk med tillitsvalgte for slik som sjefen behandler dere når det kommer til lønn holder ikke mål!

LYkke til...

Skrevet

Synes det er tåpeleg å stelle seg slik at ein ikkje har mat om lønna vert nokon dagar forseinka. Du vil framstå som endå meir tåpeleg om du bestiller pizza på jobben si rekning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...