Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 kan man trygt ta det under graviditet? Noen med erfaring? Trenger sårt råd:)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Jeg fikk ikke lov at legen å ta det da jeg var gravid
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 hmmm. Det er så irriterende for min psykolog mener jeg fint kan ta de også legen der oppe men legen min mente jeg ikk kunne ta det. Men hva kan man ellers ta? Kan jeg spør hva du tar hvis du tar da?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Tar ingenting og fungerer faktisk bedre uten. Skulle sluttet for lenge siden og jeg kommer ikke til å begynne på dem igjen 15:53
Tante Blås Squaw Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Jeg tar det, men skal trappe ned og være helt uten de siste tre mnd av svangerskapet for sikkerhets skyld. Har diskutert med legen, hadde samme løsning i forrige svangerskap, og det gikk fint. Det beste er selvsagt om man kan la være å ta det i det hele tatt. Tok cipramil under amming, siden legen mente det var sikrere enn cipralex.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Har fått beskjed av både lege og psykolog å kutte ut Cipralex når jeg starter prøvingen. Dette er hentet fra felleskatalogen: Informer legen din hvis du er gravid eller planlegger å bli det. Bruk ikke Cipralex hvis du er gravid uten at du og legen har diskutert fordeler og risiko. Hvis du bruker Cipralex de siste 3 månedene av svangerskapet skal du være oppmerksom på at følgende effekter kan sees hos det nyfødte barnet: pustevansker, blålig hud, kramper, endringer i kroppstemperatur, vanskeligheter med amming, oppkast, lavt blodsukker, stive eller slappe muskler, økte reflekser, skjelvinger, irritabilitet, døsighet, konstant gråt, søvnighet eller søvnvansker. Hvis det nyfødte barnet har noen av disse symptomene må du kontakte lege umiddelbart. Hvis Cipralex brukes under graviditet skal behandlingen aldri avsluttes brått. Bruk ikke Cipralex under amming uten at du har diskutert fordeler og risiko med legen din. Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Husk at legen er fagpersonen du skal lyttet til når det gjelder medikamenter.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 jeg har et barn på 1år. da jeg gikk gravid å når jeg nå ammer, har jeg brukt cipralex 10mg. det er ikke bevist at det er skadelig og overlegen på sykehuset her hvor jeg bor,mente at det var bedre å ta medisinene og fungere enn å ikke ta dem å være nede i kjelleren. barnet mitt er friskt å fint å har ikke tatt noe skade av det. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå