Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Fikk akkurat slik mail fra BIM..hvor det stod om ting man IKKE trengte til babyen.. Og i denne kategorien stod stelleveske?! For man kunne bare bruke en bag eller vanlig veske istedet. Folk må jo gjøre som de vil, for all del! Men JEG kunne aldri tenkt meg å gå uten stellevesken! Den har vært i bruk fra første stund! I min er det nemlig en liten stellemadrass(SUPER på handlesenter som har steinharde plast-stellebord uten ekstra madrasser på) og jeg tror at jeg uansett ikke ville gått med en annen veske eller bag under vognen, for den tiden jeg brukte vogn som hadde plass til slikt under vognen, så brukte jeg den plassen til andre ting! Nei, takke meg til å ha en vanlig stelleveske. Og ikke betalte jeg ekstra for den heller, for den fulgte med vognen Men over til en annen ting på den listen; Bleiebøtten. Jeg har alltid sett for meg at når man putter bleiene i den, så blir de pakket inn så de ikke lukter ut i rommet. Stemmer det? Trodde det var det som var hele vitsen med den, jeg:$ Hadde ikke det til forrige unge, men vurderte å få meg denne gangen, så jeg slapp å gå ut for hver eneste bæsjebleie.. Hm, ble langt dette.. men det var visst dagens tanker fra meg..
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Poenget er vel at om man har dårlig råd eller må investere i alt nytt så er det noen ting man strengt tatt ikke trenger - som feks. stelleveske og bleiebøtte
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2010 jo, jeg ser den..Men da synes jeg ikke en vippestol var så mye mer "trengende". Babyene skal jo ikke sitte så voldsomt mye i dem uansett.. menmen.. er jo smak og behag! selvfølgelig! Som sagt var det bare mine tanker, og det jeg egentlig lurte på, var om bleiebøtten har en slik funksjon at lukt blir stengt inni posen.. hvis ikke ser jeg ikke vitsen i greia..!
Mamma'n til Mathea ♥spire12? Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Vi har angelcare bleiebøtta, og der blir ikke hver enklet bleie "pakka inn". Men den lukter ikke fordi. Vår står på badet med varmeklabler, det går kjempe fint så lenge man husker å tømme den ofte Jeg kunne heller ikke gått noen sted uten stelleveske. Der har jeg jo alt jeg og babyen trenger. Men stelleveskene i dag ser jo ofte ut som vanlige vesker, så man kan jo i teorien bruke en veske han har fra før
*LillaMeg* Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Alt man trenger og ikke trenger til babyen handler vel litt om smak, behag, og hva man har behov for. Har lest på den utstyrslisten her, og er en haug med ting der jeg ikke kommer til å kjøpe.. Og hvertfall ikke før fødsel.. Heldigvis er butikkene oppe etter fødsel og, og er ikke alt man trenger..
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Hehe, akkurat det reagerte jeg på også. Stelleveske er lure greier. Særlig for oss som har en pappa i huset som like gjerne er ute og triller, veske er ikke for menn, men stelleveska er babyens så det er jo greit:) Og insektsnett og koppholder til vogn på liste over nødvendigheter?! Kan hende det er slik andre steder, men her jeg bor er det lite nok til at jeg kan vifte vekk en og annen flue uten problemer, og de få gangene jeg har kopp holder jeg den selv. Godt vi er forskjellige noe disse listene ikke er i nærheten av å illustrere:)
gullegget Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Jeg syntes ikke stelleveskene er fine, så jeg bruker ikke det. Bruker bare en stor veske fra HM. Kan kjøpe mange der for prisen av stelleveske. De har lang skulderrem, og kan fint henge på vogna, slik stelleveskene gjør. Handkle fungerer fint å skifte på Bleiebøtte hadde jeg til førstemann, men ga den bort. Posene er dyre, og den søte lukta fra posene blandet med bæsjlukt.. Grusom!! Hundeposer er like greit å pakke bleiene inn i, og en vanlig søppeldunk. Og de er billige.
gullegget Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Insektsnettet bruker jeg når ungene sover i vogna. Veps, katter.. Fluer er jeg ikke redd for:)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2010 er enig i det med koppholder. Var noen ganger jeg tenkte at det kunne ha vært greit, men har aldri giddet å kjøpe. Puttet flaska i enden av vognen eller i stellebag'en heller. Og ang at det går fint å bruke håndkle; klart jeg vet det! men disse stellebordene som jeg snakket tidligere om, er så harde at jeg nesten ikke hadde lagt babyen nedpå uten en slags madrass. Jeg synes mange stellevesker er både nøytrale og fine:) vår hører jo til vogna, og da blir den liksom "en del av vognen" og da er det litt greiere for pappan.. Selv liker jeg insektsnett.. ikke fluer jeg er mest redd for, men veps, mygg, katter osv.. Men sant, det finnes jo vogner som inkluderer det også da.. Kanskje jeg gjorde en superdeal da jeg kjøpte vognen, men jeg fikk vogn, stelleveske, regntrekk, insektsnett og vognpose for ca 4000kr..Ny, ikke brukt. så det går jo an, selv om kanskje ikke har mye penger..
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 Jeg kjøpte min stelleveske sist gang på sparkjøp 70 kroner elns.. men denne gangen skal jeg kjøpe helt NY vogn og da følger stellebag med, så jeg synes det er kjekt med en slik:) å hadde heller ikke bleiebøtte sist gang, men tenkte å få til en denne gangen... blir da 2 bleiebarn når dattra til typen er hos oss, tenkte det kunne være kjekt med en slik en =0) Mye rart man mener en bør ha å hva en ikke trenger... men det er vel opp til hver enkelt... vi har det meste fra før av, så da blir det noe extra nye ting for den lille.. gleder meg masse så har begynt og lage min egen liste over hva jeg vil ha og trenger
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 16. januar 2010 #11 Skrevet 16. januar 2010 Jeg er veldig glad for bleiebøtta. Fikk den gratise og kjøpte med noen ekstra med poser når jeg hentet bøtta. Posene er ganske dyre, men til tross for det er jeg veldig fornøyd! Har heller ikke hatt noe problem med at det begynner å lukte pga varmekabler som jeg ser at noen skriver
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 16. januar 2010 #12 Skrevet 16. januar 2010 har angelcare bleiebøtta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå