Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann på snart 7 mnd får nå to måltider grøt, og vurderer å begynne med middagsmåltid i tillegg. Det ene grøtmåltidet får han til kvelds,deretter kveldsstell og tilslutt mm rett før han legger seg. Bør jeg gi mm før eller etter det første grøtmåltidet?? og før eller etter når jeg begynner å gi middagsmat?

har gitt mm etter grøten på første måltidet og da drikker han ganske mye ( en matglad liten krabat ;-)) men ser at det står skrevet noen steder at en bør gi mm først.... Noen som har erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom han ikke hadde villet ha mm etter grøten så burde du ha gitt mm først, men så lenge han drikker godt likevel så er det vel greit vil jeg tro :-)

Skrevet

Jeg har hørt at de som ammer bør amme før fast føde for å holde produksjonen oppe, men ikke hørt noe anbefaling om mme før fast føde. Jeg har også hørt at man bør gi fast føde fremfor mme når man ammer. Jeg har del-ammet hele tiden og gitt mme. Men da frøkna mi gikk over på fastføde så ble det naturlig å kutte ut mme, hun orket ikke mer rett og slett. Nå ammer jeg 1-2 ganger om dagen og så får hun vann etter maten (men hun drikker ikke så mye av det, tygger mest på tuten hehe). Jeg har alltid bekymret meg for om hun får i seg nok væske, fordi jeg ikke har "lagerplass" nok til så mye melk. Men jeg har tenkt at så lenge maten kommer ut igjen og hun har våte bleier så er det ok. Om gutten din drikker masse mme etter fastføde så hadde jeg vært fornøyd og ikke bekymret meg altså. Men jeg er ingen ekspert da :) Håper du får mange innspill.

Skrevet

Sorry, leste innlegget ditt feil..Tror du ga mme...Beklager, men da var jeg til lite hjelp. .Enig med Blomstre der.

Skrevet

Jeg tror dette kommer an på hva slags barn du har. Gutten min ville ikke ha noe som helst mme hvis jeg gav ham fast føde først, så da måtte han få en flaske mme før maten. Hvis din gutt drikker fint etter måltidet også så har det ingenting å si. Det viktigste er at han får nok mat og nok væske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...