Trollemor og snuppa! Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. Snuppa er ti mnd og hun tuller masse med sovinga. Hun er trøtt, men vil ikke sove!! Nettene er ok, men dagene er pyton.. Føler at dagene går med på å få henne til å sove! Rutiner er helt umulig å få til på henne selv om vi prøver.. Blir snart gaaaaaal! What to do?!?!
Neijasså... Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 *Rekker opp hånden*. Jentungen her er bare 5.5 mnd, men har langt framskreden lakenskrekk. På dagtid sover hun kun etter byssing i vognbag hvis hun skal sove inne (og sover da et kvarter om gangen). I mellom småduppene er hun trøtt og grinete og vil ha full underholdning hele tiden. Men - når det er temperaturer til å sove ute, så sover hun fort 2-3 timer i strekk i vognen sin og er blid og fornøyd når hun er våken. Så mitt tips vil være soving i vogn ute. ) (Kveldstid her er en helt annen historie, da nekter hun å sove med mindre hun ligger på fanget og ammes, alternativt at jeg ligger ved siden av henne i dobbeltsengen så hun kan holde rundt fingeren min. Slitsomt, ja.)
Makko med to små gutter Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Det er håp! Mini var vanskelig til han var litt over 1året. Nå er han 1.5år, og i går kom han med nattposen sin, og var klar på at han skulle i seng! Vi har vært "strenge" med rutiner. Aldri "godtatt" tull. Men vi går heller ikke fra mini når han gråter hysterisk. Har sittet i mange timer inne hos mini, til han roer seg. Han har veit at skal legge han ca 20min før han går i senga.
Neijasså... Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Ja, heldigvis har jeg to eldre unger som begge var slitsomme å få i søvn det første året, men som nå er verdens enkleste å få i seng og sover hele natten. De fikk også "viljen sin" med å ha en av oss voksne inne på rommet når de skulle sovne til de var 1.5-2 år, og den tryggheten de fikk da ser ut til å ha betalt seg senere. )
Trollemor75 Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Har et troll på 11 mndr som har lakenskrekk på dagtid han også. Han var alltid vanskelig å få til å sovne på dagtid, men det er blitt betrakelig verre etter at han passert 7 mndr. Det er helt fryktelig, han blir så gretten og ukoselig om ettermiddagen, men uansett hvor beslutsom jeg er, vil/kan han ikke sove. Snakket med Karin Naphaug, det hjalp for morgenluren, men ikke et døyt på ettermiddagen. Barselgruppen er blitt en trist affære, babysvømming gikk skeis pga overtrøtt gutt, og vi kan egentlig ikke satse på å gjøre noe som helts konstruktivt (og offentlig) etter kl. 13.30, for da begynner den lange sure perioden frem til leggetid kl. 19.00. Dette sliter på ekteskapet, morsfølelsen og min egen helse. Sikkert hans helse også. Og jeg har begynt å telle dagene til jeg begynner å jobbe igjen, dårlig mor som jeg er, jeg gleder meg nesten til å overføre problemet til en annen (i dette tilfelle blir det min mann, siden vi har ikke fått barnehageplass).
erteposen + 4 Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Mine to eldste var lakenstrekkbarn, men de trengte søvnen. VI måtte la de sutre og gråte en del på dagtid, og ikke minst legge de før de ble trøtte på dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå