Gå til innhold

Hvilken 'bæregreie' anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo litt hvordan du har tenkt å bruke det, hvor mye, hvilke situasjoner osv. Jeg er fan av elastiske sjal til så små babyer, du kan bære i evighet, godt og nært, skaper ikke ryggproblemer og du har begge hender fri. Slynger er også gode på de yngste, men litt mer upraktisk med tanke på belasting for den som bærer. Ellers bruker jeg selv mye mei tai, men liker det ikke før de er ca3-4 mnd. Ta deg en tur på tettinntil, mange gode råd og få der inne.

Skrevet

Hvor mye tenker du å bruke den da? Vi har babybjørn og er kjempe fornøyd! Men det er fordi vi bruker den forholdsvis lite, og ikke så lenge av gangen. Jeg tok mini opp i den når jeg var i butikker og hun ikke ville ligge mer i vognen, da var hun fra 1-6mnd, har ikke brukt den så mye etter vi gikk over til sportsvogn, mye morsommere og oversiktelig å sitte i den ;)

Har også brukt den om vi bare skulle en liten tur i butikken (rett ut av bilen og inn i butikken) for å slippe å styre med vogn.

Hun har elsket å sitte i den, hun kommer nær oss og har oversikt, når hun var riktig liten sovnet hun alltid :)

Men om du har planer om å bære mer, så ville jeg prøvd bæresjal. Kjenneer flere som har vært kjempe fornøyd med disse 5m lange sjalene, de skal visse være lett å knyte på. Neste gang skal jeg prøve det ;)

Min oppfatning: Babybjørn om du bare skal bruke den litt, den er superlett å ta på og feste babyen på deg. Babyen bær ikke sitte i den lenge av langen, da de sitter litt feil.

Bæresjal om du har tenkt til å bruke den over lengre tid (babyen sitter riktigere i den), men litt mer upraktisk å få på seg.

Skrevet

Det er nok mest til småturer. Som på butikken osv. Max en time om gangen.

HI

Skrevet

Har gode erfaringer med Ergo. Enkel i bruk, men det trengs et eget innlegg for bittesmå beibier.

Skrevet

maitai...

Ble ikke helt ikke glad i elastisk sjal, men det var fordi lillegutt var så VARM. Men det er enkelt å kunne ha sjalet før/etter du har tatt ut barnet.

Maitaien tok noen forsøk å lære å knyte... Men jeg bruker det ennå på min 1.5åring!

Skrevet

Manduca er flott. Men om mini er veldig liten i størrelse kunne en elasktisk sjal være bedre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...