Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Noe som både er godt og ganske enkelt! En tråd for de som trenger, eller vil dele sine gode forslag:)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Nachos går fort å lage og er utrolig godt:) Bruk en ildfast form og fyll den med nacho chips Stek kjøttdeig med tacokrydder-blanding og legg oppå hell salsa over og revet ost på toppen I ovnen i ca 10 min på 200*C, hvis jeg ikke husker helt feil
ToSmåToStore Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Spis hos svigers. Gratis,og like ryddig som det var når du dro,på kjøkkenbenken hjemme.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Hehehe Har mange enkle retter... 1 laks og grønnsaker i form. Du trenger: 3-5 poteter 2-3 gulerøtter 1-2 løk 1 brokkoli 125 gram laks eller ørret pr pers.. Ta frem en ildfast form, legg aliminumsfolie i bunn ( nok til å brette over tilslutt). Ha i et godt lag med olje i bunnen. Kutt opp poteter i terninger og legg i bunnen, gulerøtter i terninger eller tynne skiver å legg over potene, finnhakk løken, spre det over løken. Kutt brokkolien i buketter og legg det i formen. Skjær fisken i terninger ca 1-2 cm og fordel over toppen.. Ha på litt mer olje, salt og pepper, brett over folien. Settes i stekeovnen på ca 200 grader i ca en time. Når gulerøttene er stekt er retten ferdig det kommer ann på tykkelsen av skivene.. Kyllingfillet med tomatsaus.. Ta x-ant kyllingfilleter og legg de i en langpanne. Ta to bokser hermetiske tomater i en bolle, finhakk en løk, en god t-skje paprikapulver, 2 ts hvitløkspulver, 1 ts salt og 1 ts pepper rør godt og hel over filetene. Stek i ca 20 min.. Serveres med ris og evt salat..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Verdens enkleste pizzabaguetter: - kjøp ferdige baguetter - stek kjøttdeig og ha i en pose pizzafyll du liker eller lag pizzafyll selv - ha kjøttdeig i baguettene, ost på toppen. - stekes i ovnen i ca 10 min finito! Kjempegodt som fredagsmat, til filmkvelder med venninner o.l:)
Lillesnuppis Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Kyllinggryte: Løk og paprika kuttes i passe biter. Sur dette i en kjele med olje eller smør. Del opp kyllingfile i småbiter. stek det i småbiter. Bland tomatpure, salt, pepper, paprikapulver, soyasaus og vann. Hell denne sausen over paprikan og løken å la det småkoke litt. Så tar du kyllingbitene oppi. La det småkoke litt. Server med ris og godt brød. Kylling i langpanne. Del kyllingfile løk, paprika, sopp, poteter og andre ønskelige grønnsaker i passe store biter. Ha alt oppi en langpanne med litt smør oppi. Hell saus ( samme som over her) Stek på 220-225 grader til potetene er møre. Begge disse rettene er poppiser her i huset :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå