Gå til innhold

Hva er ditt beste middagstips?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som både er godt og ganske enkelt!

En tråd for de som trenger, eller vil dele sine gode forslag:)

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nachos går fort å lage og er utrolig godt:)

Bruk en ildfast form og fyll den med nacho chips

Stek kjøttdeig med tacokrydder-blanding og legg oppå

hell salsa over

og revet ost på toppen

 

I ovnen i ca 10 min på 200*C, hvis jeg ikke husker helt feil

Skrevet

Spis hos svigers.

Gratis,og like ryddig som det var når du dro,på kjøkkenbenken hjemme.

Skrevet

Hehehe

 

Har mange enkle retter...

 

1 laks og grønnsaker i form.

 

Du trenger:

3-5 poteter

2-3 gulerøtter

1-2 løk

1 brokkoli

125 gram laks eller ørret pr pers..

 

Ta frem en ildfast form, legg aliminumsfolie i bunn ( nok til å brette over tilslutt). Ha i et godt lag med olje i bunnen.

 

Kutt opp poteter i terninger og legg i bunnen, gulerøtter i terninger eller tynne skiver å legg over potene, finnhakk løken, spre det over løken. Kutt brokkolien i buketter og legg det i formen. Skjær fisken i terninger ca 1-2 cm og fordel over toppen.. Ha på litt mer olje, salt og pepper, brett over folien.

Settes i stekeovnen på ca 200 grader i ca en time. Når gulerøttene er stekt er retten ferdig det kommer ann på tykkelsen av skivene..

 

 

Kyllingfillet med tomatsaus..

 

Ta x-ant kyllingfilleter og legg de i en langpanne.

Ta to bokser hermetiske tomater i en bolle, finhakk en løk, en god t-skje paprikapulver, 2 ts hvitløkspulver, 1 ts salt og 1 ts pepper rør godt og hel over filetene. Stek i ca 20 min..

 

Serveres med ris og evt salat..

 

Skrevet

Verdens enkleste pizzabaguetter:

 

- kjøp ferdige baguetter

- stek kjøttdeig og ha i en pose pizzafyll du liker eller lag pizzafyll selv

- ha kjøttdeig i baguettene, ost på toppen.

- stekes i ovnen i ca 10 min

 

finito!:)

 

Kjempegodt som fredagsmat, til filmkvelder med venninner o.l:)

Skrevet

Kyllinggryte:

 

Løk og paprika kuttes i passe biter. Sur dette i en kjele med olje eller smør.

 

Del opp kyllingfile i småbiter. stek det i småbiter.

 

Bland tomatpure, salt, pepper, paprikapulver, soyasaus og vann. Hell denne sausen over paprikan og løken å la det småkoke litt. Så tar du kyllingbitene oppi. La det småkoke litt. Server med ris og godt brød.

 

Kylling i langpanne.

 

Del kyllingfile løk, paprika, sopp, poteter og andre ønskelige grønnsaker i passe store biter. Ha alt oppi en langpanne med litt smør oppi. Hell saus ( samme som over her) Stek på 220-225 grader til potetene er møre.

 

Begge disse rettene er poppiser her i huset :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...