Gå til innhold

WTF?!? Jeg er full av vannkopper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. trodde jeg hadde hatt det som barn, men obviously not!! Dattern min på 1,5 hadde det for et par uker siden, men mamma var liksom sikker på at jeg har hatt det.

Vært hos legen nå, det ER vannkopper. Heldigvis er jeg godt over 20 uker (fare for alvorlige fosterskader) og ikke like ved termin (farlig for den nyfødte). (Er i uke 27)

Men legen advarte mot jeg KAN bli VELDIG syk, så syk at jeg trenger sykehusinnleggelse. Gravide blir visst lettere skikkelig dårlig med vannkopper... Kjenner meg ok foreløbig da! Full av røde prikker og blemmer, som KLØR, feber, kvalm og hodepine. Men ok, ikke slått ut! Krysser fingerene for at det ikke blir verre, men er bare første dag så..

Det var dagenes!

Noen andre som har hatt vannkopper gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stakkers deg. HUFF, hadde selv vannkopper da jeg var 6år å jeg husker at det var forferdelig. hadde det på sommeren å det var varmt å fælt. har faktisk hørt om flere som har fått vannkopper 2 ganger så kan jo være du er en av de maks uheldige.

Skrevet

Uffda... Håper du er heldig og få en mild versjon...

God bedring.

Klem

Skrevet

Ja, kan skrive under på at det er ubehagelig! Og de er overalt! Nedentil, i munnen og i hodebunnen, i tilegg til hele ansiktet, halsen, brystet magen og ryggen.

KLØR!!!!

Takk, håper det ikke blir verre :-)

Skrevet

Uff, stakkars deg! Jeg kjenner ingen som har hatt det som gravid, nei..

Høres ut som du har fått en skikkelig gjeng av dem også:(

Hvitvask hjelper litt iallefall!! men self ikke i munn og sånn da....

God bedring!

Skrevet

Som januarbaby<3twins 04 sier så kan du faktisk få det flere enn en gang i løpet av livet, så det kan hende moren din husker riktig. Hvis dette faktisk er andre gangen du har fått det så har jeg også hørt at det ofte kommer litt svakere fordi kroppen er litt mer forberedt enn første gangen. Så vi får håpe det så du ikke blir skikkelig dårlig i tillegg til alle de røde prikkene!

Skrevet

Nei, man kan ikke bli smittet 2 ganger.

Fra lommelegen.no : "Hvis man en gang har hatt vannkopper, er man livsvarig immun, det vil si at man kan ikke få vannkopper igjen. Men viruset kan vekkes til live igjen senere og krype ut langs en hudnerve. Langs nerven blir det utslett."

Fastlegen min forklarte meg det samme, og han konfererte med overlege på A-hus. Og siden dattern min hadde det for nøyaktig 2 uker siden -så er jeg nok smittet av henne :-(

Satser selvfølgelig på at jeg ikke blir veldig syk da! ...Men klør og svir som f... Bare for å illustrere, så har jeg 88 vannkopper i ansiktet alene. Har telt :-P Verst på slimhinnene nedentil, glad det ikke er varig dette her!!!!!!!!!!

Skrevet

er tull at man ikke kan ha det flere ganger..

min bestemor hadde det som liten og fikk det igjen når hun var 50.

Så man KAN få det flere ganger.

Godt du er såpass langt på vei, men ikke for langt da :)

Skrevet

jeg smitta min bestemor å hun hadde hatt det før. og fikk beskjed da jeg var på helsestasjonen når mine jenter hadde det som ett åringer at om du fikk vannkopper under 3 år så var det fullt mulig å få det igjen. GRØSS.

Skrevet

Jeg hadde også vannkopper da jeg var gravid med førstemann, og det gikk helt fint. Husker ikke akkurat hvor langt jeg var på vei, men tror jeg var rundt 6 mnd gravid. Jeg fikk faktisk opplyst det motsatte, at gravide ofte ikke blir så syke med vannkopper. Og det stemte med meg. Hadde jo prikker på kroppen og det klødde, og feber. Men gikk jo helt fint da.

Skrevet

Hmm... jeg har i allfall blitt skikkelig hardt rammet, vært hos tre leger og ingen har sett så stort utbrudd før. I tillegg har jeg fått en sekundærinfeksjon, brennkopper. Som må behandles med antibiotika....

Ikke gøy det her. Gjør vondt å blunke liksom, fordi jeg har så mange væskefylte blemmer på øyelokk og våtkant...

Og sliter med å spise, har munn og svelg full... Har heldigvis oppdaget xylocain - før det klarte jeg knapt å sitte pga brennende blemmer i underlivet.

Så forskjellig hvor hardt man blir rammet ja. Håper bare det er på vei tilbake snart .... dag 4 i dag.

Skrevet

Ååååh stakkkar! Herlighet, det høres så vondt ut :(

God bedring. Håper du får god pleie!! :)

Skrevet

Huff...god bedring til deg:) Høres helt forferdelig ut.. Du får gjøre noe godt for deg selv som tar bort fokuset fra alt ubehaget..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...