Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Ta en titt her om du er interessert i dette... http://www.dagbladet.no/kultur/2008/02/26/528009.html
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 "De fleste vil nok si at det er naturlig å føde på sykehus. Men hvilke medisinske hjelpemidler anses som akseptable, og hvor går terskelen for bruken av disse for at fødselen skal regnes som naturlig? Er det naturlig å ta i bruk ultralyd, lystgass, elektroder, epidural, vakuum og tang, så lenge man ikke går for «nødløsningen» med keisersnitt? Eller er det så banalt at hvis ungen kommer ut nedentil så er det naturlig og hvis den kommer ut oventil så er det unaturlig? For de aller fleste er vel dette irrelevant såfremt både barn og mor kommer uskadd gjennom fødselen."
Gjest Sauen og ungene Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Enig med den som skrev teksten. Selvfølgelig - keisersnitt er en operasjon, med muligheter for komplikasjoner. men om mulighetene for komplikasjoner er større ved vaginal fødsel bør man ofte ta keisersnitt istedenfor å bruke alt mulig annet først. jeg har selv hatt et keisersnitt, uplanlagt. Og jeg er ufattelig glad for at lege og jordmor tok avgjørelsen med en gang (Legen var på rommet for å ta vannet, og det ble navlesnorsfremfall). Om de hadde begynt å diskutere og styre rundt det hadde nok ikke jenta vår vært i live nå. Jeg må bare si at jeg er utrolig takknemlig for den gode behandlingen jeg fikk, og for at lege, jordmor og alle de andre som var til stede var så flinke og kunnskapsrike. vi legger våre barns (og våre egne) liv i hendene på disse menneskene, og det er viktig å vite at de tar avgjørelser basert på hva som medisinsk sett er best, og ikke hva som er "rett" og "galt".
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Er du overrasket? Dette er jo en kjent sak. Jeg kjenner ting mange situasjoner hvor Norske leger har vegret seg mot å ta keisersnitt og det har endt katastrofalt. Det er en skandale. Norske leger burde være ydmyke nok til å innse at de driver med risikosport når de presser til vaginal fødsel for enhver pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå