Gå til innhold

aaaner ikke hva som er vanlig men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene, hvis jeg holder på med litt huslige ting, fått utrolig mageknip/mensmerter i magen (har kynnere samtidig)... må stoppe helt opp med det jeg gjør og ta pause... dette resulterer som regel med at jeg må fly på do... har dette noe med modning eller noe, eller er det bare fordøyelsen som spiller meg ett puss...? Er i uke 34... Jeg har oxo de siste dagene følt at det ikke er veldig lenge igjen til fødsel, er faktisk noen ganger trodd at det er det som er på vei... men jeg aner jo ikke hva som er normalt... skal man ha så vondt hele tia?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må dessverre si at det er ganske vanlig, selv om det selvfølgelig kan bety nært forestående fødsel i ditt tilfelle. Modning kan ta lang tid, og er ikke godt. Dessuten ligger han gjerne med hodet ned nå, og da presset det ekstra på syns jeg. Hvis jeg må tisse får jeg kynnere hele tiden. Og hvis jeg får kynnere må jeg skikkelig tisse selv om jeg kan ha vært på do for en halvtime siden. Så det er tydeligvis en link der....

Skrevet

hehe, høres ut akkurat som jeg har det for tiden... Venter nr 2, er i uke 35 nå. Noen ganger lurer jeg på om jeg er tissetrengt fordi jeg får kynnere eller om jeg får kynnere fordi jeg er tissetrengt!!!:o) Har også noen ordentlige murringer i korsryggen og nedre del av magen, minner om rier men kjenner at det mangler nok det siste lille for å bli det. Bare å smøre seg med tålmodighet her i gården og trøste seg med at kroppen min gjør jobben sin godt;O) Modning blir det iallfall av dette. Er minst 2 uker til jeg håper på noe mer også.

Skrevet

Så godt å høre... blir ihvertfall litt klokere på denne kroppen... Så det er ett godt tegn da? at det virker som det modnes der nede, å at det er bare han som presser seg nedover... kjennes innimellom ut som om han stikker en hånd igjennom, DET er IKKE godt ihvertfall:))) Men legen har sjekka, å han ligger godt planta nedi der... Gå mot lyset lille venn:))) Nå er det ikke lenge igjen, å jeg gleder meg SÅ mye til å bli mamma for første gang... Masse lykke til til dere oxo jenter...

Skrevet

Jeg mener det skal være et veldig godt tegn ja, vevet og alt der nede gjør seg klart til fødselen. Jeg hadde like mye kynnere og sånt i første svangerskapet også, jordmor mente det hadde hatt mye å si for at jeg fikk en så fin fødsel:O) 5 timer og ingen sying... Så vi går for det nå også!!! Men er skikkelig ubehagelig noen ganger da, kjennes ut som han skal dette ut om jeg tar for lange skritt. Hehe... Det verste er om han vrir på hodet samtidig som jeg har kynnere... Vi tolker det positivt og går for superlette fødsler som premie;) Ikke så lenge igjen nå... Weeeeeeeeee!!! gleder meg jeg også!!!

Skrevet

Ha ha... ja akkurat... Wow, ja det må jeg si... du hadde en flott fødsel sist, å det skal vel mye til om det skal bli verre enn den nå...Lykke til!

Er veldig spent på åssen den følelsen er, både gruer og gleder meg, men nå må jeg si at det bikker bare mer og mer over på at jeg gleder meg... føler selv jeg har ganske så høy smerteterskel, men man veit jo aldri... Vi har ihvertfall høyere enn mannfolka:))) tihi... min kar, kommer te å svime av bare jeg sier at jeg tror fødselen er igang... dette kan bli en artig opplevelse å se tilbake på... Han var fra seg en gang når katta skulle føde, å jeg ikke var hjemme... Å hjelpe meg for ett styr....

Skrevet

Jeg har hatt dette selv siden uke 26. Jeg har vert regelmessig til ul pga farer for prematur fødsel. Har vert på ul i uke 26, 28 og 33, men har remdeles ingen tegn til modning. Kynnerene har ikke ført til at livmortappen har blitt kortere på de ukene til tross for mange ubehagelige kynnere og mye nedpress.

Men vi er så ulike. Noen kan gå slik i ukevis mens hos andre er det ett sikkert tegn på at fødselen nærmer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...