Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som har erfaring med akupunkur for å bli gravid? Jeg kan begynne på min første pergo kur neste mnd, men lurer litt på akupunktur i stede evt i tilegg.. Så derfor hadde det vært fint å høre om noen har erfaring med dette, og evt resultat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :-) Har ingen erfaring. men jeg er selv et akupunkturbarn :-) Mamma og pappa hadde gitt opp å få unger da de hørte om akupunktur (dette er 25 år siden da). Det var visst i dette tilfellet pappa som var problemet, og etter noen behandlinger så ble mamma gravid :-) Da hadde de prøvd alt i 10 år :-)

men noe utover det faktum at det funker vet jeg ikke :-)

lykke til :-)

Skrevet

he he..det gjør vel deg til et vandrende bevis på at det funker :) Takk for svar :)

Skrevet

Jeg har ikke prøvd akupunktur for å bli gravid, men for å forebygge blødninger i svangerskapet. I de to foregående svangerskapene blødde jeg mye og det endte med dødfødsel/sen sa. Før jeg ble gravid denne gangen prøvde jeg akupunktur, men begynte å blø denne gangen også. Blødningene stoppet faktisk etter en måneds tid, men om det skyldes akupunktur eller ikke vet jeg ikke. Det jeg vet er at de legene på sykehuset som vet om behandlingen, ikke har noen tro på det.

Skrevet

Jeg har et ivf-barn i magen, og har gått til akupunktur gjennom hele svangerskapet (+ soneterapi). Mest før forsøket og ukene etter innsett + nå siste måneden før fødsel.

Hva som virker på hvem er jo umulig å si (det kommer jo an på hva som er problemet i utgangspunktet), men at det har gunstig effekt på kroppen er jeg overbevist om. Så jeg ville prøvd det om jeg var dere - bare pass på å finne en dyktig akupunktør som har erfaring rundt det med barnløshet.

Ellers vil jeg anbefale dere å sette dere inn i hva kostendringer kan gjøre (eks Zita West sin bok er super), og har du autoimmune sykdommer (hvor kroppen angriper seg selv) kan jeg virkelig anbefale dr beer sin bok; is your body babyfriendly? (men den er nok mer aktuell om dere evt ikke får det til på egenhånd i løpet av noen år).

Lykke til!

Skrevet

Det er vanskelig å si om det var akkurat akupunktur som fungerte for meg, men etter å ha slitt med sykdom og manglende mens i flere år, så ble jeg plutselig gravid etter bare noen uker med akupunktur. Vi hadde riktignok ikke begynt å prøve enda, så det kan jo hende at jeg kunne blitt gravid uten akupunkturen også (testet aldri for eggløsning før dette), men jeg har en sterk følelse av at behandlingene fikk kroppen min på skinner igjen. Jeg kommer i alle fall til å ta flere behandlinger når vi ønsker nr. 2 :)

Uansett er akupunktur ikke skadelig (så vidt jeg har forstått det), så da kan du jo kjøre på med dette i tillegg til Pergo, som du selv nevner.

Skrevet

Ja vi prøvde i 3-4 år med nr 2 uten å lykkes, men etter 6-7 mnd med akupunktur og osteopati ble jeg gravid to ganger på 4 måneder (er nå ca i 29.uke). Jeg er overbevist om at akupunktur hjelper, jeg kunne merke helt konkrete endringer i månedene før jeg ble gravid, feks at syklusen ble jevnere, at mellomblødninger forsvant og at eggløsningsslimet ble veldig tydelig.

Skrevet

takk for mange svar :) Jeg har oppsøkt en akupunktør for å bestille time. Tenkte å prøve akupunktur mot flere ting også, bl a migrene. Spurte akupunktøren om hun også kunne sette nåler til hjelp for å bli gravid. Jeg spurte på en forsiktig måte for ikke å tråkke på noen tær, og svaret jeg fikk var " nei, du kan ingen ting om dette du! Alle som kan akupunktur kan gjøre det!" Jeg ble helt perpleks, tok i mot en time, men ringt etterpå og avbestilte den. Fler her inne har anbefalt meg å gå til en akupunktør som kan dette feltet, og jeg synes ikke at spørsmålet mitt var ufint, men med det bryske svaret jeg fikk følte jeg at jeg trampet i grøten, salaten og alt som kan trampes på. Skal prøve å finne en annen akupunktør tror jeg.

Skrevet

Må poppe innom med et svar jeg pgså!!

Bruk akupunktør som blir anbefalt på dette feltet! Jeg har selv KJEMPE god erfaring og skulle også begynt på Pergotime denne høsten, men det rakk jeg aldri:) :) . Har selv abortert to ganger og ikke klart å bli gravid igjen. Grusomt vond og vanskelig tid, med masse utredninger på sykehus etc og akupunktur kombinert med anbefalte urter ble redningen oss. I mai ble jeg gravid igjen, og har fulgt akupunktur hele veien i svangerskapet for å beholde barnet og for evt plager som har kommet. Er nå 14 dager fra terminen og venter spent på å møte vår lille akupunktur baby!!! Før jeg startet med akupunktur var kroppen min helt ute å kjøre etter de to abortene og jeg fikk påvist PCO hos den ene gyn jeg var hos. Menstrasjonen var helt ute av balanse, og kunen blø 20 dager for å ha ti dagers opphold og så på igjen.Mye smerter også,noe jaf aldri har hatt før abortene. I starten ble dette regulert av akupunktur, og jeg merket raskt bedring. :) så plutselig var det en liten spire i magen min, og jeg var helt i sjokk.Første fokus for meg var nemelig å få normal syklus igjen og ikke så mye vondter, men det endte med et enda større PLUSS! Har en akupunktør som jeg anbefaler på det varmeste, som i tillegg er sykepleier og har masse gode resulater i forhold til dette med barnløshet! Men sjansen for at du bor i nærheten er kanskje litt liten.. Hun holder til rett nord for oslogrensen. Bare sende meg en PM om du vil ha det. :)

Lykke til!

Skrevet

Ja, mimie, prøv å finne en seriøs akupunktør - hørtes rar ut den du snakket med - og lite profesjonell!

Jeg kan anbefale Henriette Kastellet, men hun holder til i Stavanger... Ellers kan du jo ta kontakt med jordmødre eller søke på nettet og se hva du finner.

Skrevet

Takk igjen for svar.

Jeg bor i Vestfold, så nord for oslo og Stavanger blir nok litt for langt unna desverre. Men nå har jeg kontaktet en ny akupunktør som jeg har hørt mye positivt om, så da får jeg bare håpe at det snart skjer et lite under!! :)

Skrevet

Jeg fikk akupunktur for å bli på vei med nr 2. Kombinert med kosthold klaffet det etter noen måneder... Da hadde vi prøvd i 4 år på egenhånd uten positivt resultat... Hun jeg gikk hos jobber i Drammen og har jobbet mye med fruktbarhet og modningsakupunktur... anbefales!

Skrevet

Idag har jeg forsøkt meg hos en akupunktør!! En veldig behagelig dame som hadde mye positiv erfaring ifh til akupunktur og gravide.. Så nå krysser jeg fingre (men ikke bein..he he.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...