Gå til innhold

Når bestiller en legetime ved pos test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en har testet pos på tester( har ikke det enda, men håper å kunne gjøre det til neste helg(håpe, håpe!! ) . Når skal en bestille legetime og slikt da? Hvordan blir gangen i det?

Første gang for meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første gang for meg også..

jeg ringte samme dagen jeg testet positivt...

tar som regel litt tid før en får time også..

masse lykketil :)

Skrevet

Selv var jeg på første kontroll i dag, og er 10 uker siden første dag i siste menstrasjon. Men kan nok ringe legen tidligere enn dette, ser mange har vært inne allerede uke 6. Så litt opp til deg selv og når legen tenker.

LYKKE TIL!!! Spennende tider i møte;-)

Skrevet

Takk det samme og masse lykke til til deg også! Er veldig spennende!

Men klarer ikke lavær å tenke på om jeg er gravid! Vet en ikke skal stresse så mye med det, men har ventet sååå lenge på det rette tidspunket. Og nå er vi her :) :) Uansett hvor stresset jeg er på jobb/eller hvor mye det er å gjøre, tenker jeg på det hvert 5.min!! Kommer til å bli så skuffet dersom vi ikke er gravid...Men prøver å være så positiv som mulig :) Dagene går så seint......hehe

Skrevet

var inne hos legen i uke 6 for og fylle ut papirer og blodprøver.

uke 15 var jeg på min 1. kontroll.

skal på min neste om 4uker da er jeg 20uker på vei (dagen etter legen er det ordinær ul :D)

Skrevet

Hei! det er akkurat som å høre meg selv :) skal også teste neste helg og det blir veldig veldig spennende. har ventet lenge slik som du på at alt skal passe osv. Er i første pp og har en dum overbevisning om at jeg er så fruktbar og at alt skal gå så fort... men sånn er det jo tydeligvis ikke alltid. Vet ikke om jeg klarer å smøre meg inn med tålmodighet heller...

Skrevet

hehe.. so deilig å høre at vi er i samme båt. Føles liksom litt bedre. Skal tenke på deg og krysse fingrene mine for deg! Er så spent så spent!! Hvor gammel er du? Jeg blir 30 i mai :) Det er første gang vi prøver og jeg føler selvføgelig at jeg er gravid...... Har lyst å teste hver dag, selv om jeg hvet det er for tidlig.. hihi

Skrevet

så koselig å finne en likesinnet :)

Skal krysse fingrene for deg og!

Jeg er 25 og har hengt på BIM i to år kanskje... noe som ikke akkurat har hjulpet på "babysyken". Nå er endelig tiden inne for å prøve! Jeg går og leter etter symptomer... er litt kvalm innimellom, men det er nok mest pga den daglige kaffekoppen, som jeg egentlig ikke tåler så bra. Venter mens neste lørdag og har alltid tenkt at det ikke haster med å teste før mensen evt ikke kommer... Nå kan jeg ikke vente på å begynne å teste! hvordan er det med deg? kommer du til å teste før forventet mens?

*krysser fingrene*

Skrevet

Har følt meg litt små trøtt og har en del utflod(har vart legner enn før) sorry for detaljene ;) Synes også at korsryggen tåler mindre enn før, men kanskje det er bare innbilling? Jobber som sykepleier og har ikke det mest avslappende arb.plassen.

Ja, må innrømme at jeg testet i går... men den va neg. Min mens er ganske uregelmessig, men gjennomsnittet er 33,6 dagers syklus, så det er mulig jeg tester litt for tidlig til neste helg, men skal prøve å holde meg til fredagen! Hvis jeg er gravid kommer jeg til å grine!!!! Blir den lykkeligste dagen i mitt liv! Vi har vert samboere i snart 8 år, så det er egentlig på høy tid nå :) Dere da?

Skrevet

Vet du sånn noenlunde hvor langt du er på vei?

Jeg bestilte time hos lege veldig tidlig begge gangene. Har hørt hos noen leger får man ikke kommer før tidligst uke 12 uansett, men jeg synes det har vært greit å komme før. Da får man fylt ut nødvendige papirer (helsekort, blodprøver skal forberedes, søke om fødeplass og ul). Spesielt tenker jeg i forhold til fødeplass og ul er det greit å være tidlig ute, hvis man bor på Østlandet så kan det være lurt å søke tidlig.

Som regel foretar ikke legen noen undersøkelser før tidligst uke 12, kanskje uke 15. Da er det ofte GU også. Det er flest kontroller for førstegangsfødende. Husker ikke hvor mange, men legene har som regel sitt eget system. Du kan gå til jordmor også, men du må til lege første gangen i hvert fall pga papirer og sånt.

Lykke til!

Skrevet

Takk :) :)

Mulig befruktning for ei uke siden + 1 dag....e sikkert tidlig ute, vet jo ikke om jeg er gravid heller. Går bare og håååååper og blir litt surrete til slutt av alle tankene :)

Skrevet

Lykke til med testingen :) Jeg og er fristet til å teste nå, selvom det helt sikkert hadde blitt en negativ test her og nå.

Skjønner at dere er klare for barn etter så langt samboerskap :) flott at dere har har fått tid til å være to og bli ordentlig "samkjørt" før dere blir foreldre. Vi har vært sammen i 4,5år og bodd sammen i 3 av dem. Er 100% sikker på forholdet og et barn blir lykke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...