Gå til innhold

Noen som har brukt ulltøy til sommerbebisene sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags plagg har dere brukt? Jeg vil så gjerne strikke ulltøy til den nye babyen som kommer i juli, men litt usikker på hva slags plagg den trenger. Er jo ganske varmt i juli og august. Men kan jo være kaldt også.

Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal strikke selv, så ville jeg ha strikket noe som passet utpå høsten. Lillemor er født i midten av juli og det ble ikke brukt strikkede plagg før september. Min tante strikket en supersøt bukse som hun hadde på seg såvidt i september, men den ble liten så altfor fort, så fikk nesten ikke brukt den. Når man bruker tid på å strikke, så er det fint om det passer mer enn 2-3 uker, for når man ikke vet hvordan været blir så er det ikke sikkert den blir brukt særlig mye.

Skrevet

Trenger kanskje ikke noe ulltøy på sommeren. Er så mye fint du kan strikke, trenger jo ikke være i ull. Golfjakker, sparkebukser, dresser, luer og sokker feks. Tulla er vinterbarn. Var veldig mild vinter da hun kom til vinter. Mye av ulltøyet ble ikke brukt. Hadde en del strikket tøy i bomull til tulla, brukte det masse. Ulltøy tok jeg bruk utover senhøsten.

Skrevet

jeg ser absolutt ikke noe problem i å kle babyen i ull på kjølige sommerkvelder. hadde jeg kunnet strikke så hadde jeg strikket en lett hel dress i tynn ull og kanskje en bukse med tilhørende jakke. men du kan jo fint strikke i bomull også da;)

Skrevet

Venter også sommerbaby (juni) har fått spørsmål hva jeg ønsker meg. Jeg ønsker meg masse i ull....men ikke før til høsten!

Skrevet

Strikk en tynn ulljakke i f.eks str 3 mnd (kan heller brettes opp litt) og et deilig alpakkapledd.

Min gutt er 3 år i dag :), så altså vinterbaby, men de to tingene var det han brukte mest, det første halvåret.

Med en tynn hjelmlue i ull/silke fra Nøstebarn i tillegg er babyen sikret hvis det blir kjølige sommerkvelder :-)

Skrevet

Takk for svar. De sier jo at ull er fint å bruke hele året så hadde tenkt å bruke mest mulig ull. Har foreløpig strikket en body og en sparkebukse. Sist hadde jeg vinterbaby og da var det jo bare å kjøre på med flere lag klær.

Skrevet

Fekk ei fin strikka jakke til babyen som vart fødd sist i mai. Den vart brukt mykje som utanpåjakke når det var litt kjøleg. Strikka jakker varer jo og nokon mnd fordi dei er så elastiske, berre å lage armane litt lange og brette dei opp.

Skrevet

Da hadde jeg nok strikket et teppe. Hadde i alle fall ikke brukt tid på å strikke klær i ull som er mot huden, kan jo hende babyen har atopisk eksem og ikke tåler ull.

Skrevet

Jeg fikk to sommerbarn sist sommer, og det er ikke bare fordi de var premature at vi brukte mye ull. På sykehuset elska de det strikka helseteppet i ull, ull/silke topper fra nøstebarn var svalt og fantastisk, silkelua var mye i bruk både inne og ute, og vi brukte en tynn strikkejakke på trilletur i ull/silke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...