Murmel72 Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Jeg går på GR kurs, har gått en ukes tid, og nå har jeg en snikende følelse av at jeg er gravid. Skal teste i morgen tidlig. Går det an å følge standardkurset selv om man er tidlig i graviditeten? Kurset for gravide på GR er jo et nettkurs, og annerledes enn standardkurset.
Helverine Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Si fra til kursleder, så kanskje hun kan lage litt annet opplegg for deg? Har ikke så god greie på det der, men det er mulig du skal ha noe mer tilskudd av diverse enn de andre kanskje? Uansett, ikke dumt å spise Roedemat når man er gravid tror jeg
Maisie Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Du skal være forsiktig med å slanke deg hvis du er gravid, så dersom testen er positiv, så si ifra til kursleder, ja. Da kan hun legge opp et annet opplegg for deg.
<= darling => Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Jeg har snakket med min kursleder om dette og hun sa man kan gå på kurs til man er 20 uker på vei. På GRkurs er det ingen fare for at man får i seg feil eller for lite næring. Kan vel hende du må spise litt mer, men der er nok det eneste. Har nettopp begynt på nytt kurs jeg også. Gikk to før jul..
Carizma83 Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Jeg gikk på GR kurs før jul, og skulle egentlig begynne på kurs nr 2 nå i januar, men siden jeg nå er gravid,så velger jeg bare å holde meg til den matplanen jeg har gått på siden starten, 1600Kcal. Det eneste jeg må passe på er at jeg får i meg litt mer mat, ca 400 Kcal ekstra per dag. Under graviditeten skal jo vekta holdes stabil,gjerne økes litt, men det er ingen problem å holde GR metoden. Lykke til!
Stolt tvillingmor Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Ikke noe problem - jeg og tvillingene gikk på GR-kurs de første 4 mnd av svangerskapet, og med velsignelse fra legen :-)
Murmel72 Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2010 Jeg klarte jo SELVFØLGELIG ikke å vente til i morgen, og testet i kveld...POSITIV! Tusen takk for rådene, det var beroligende Skal snakke med kursleder i morgen. Jeg er i utgangspunktet en ca 1400-1500 kcal meny, så jeg kan vel spise litt fler kcal enn det. Litt usikker på testen fordi det ble litt lite tiss på pinnen, og jeg måtte vente flere timer før feltene markerte kryss og strek for godkjent, så jeg skal dobbeltsjekke i morgen. Jeg regner imidlertid med at kryss ikke kommer uansett hvor lang tid det går med mindre det faktisk ER hcg eller hva det heter til stede
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Dersom du er gravid så er det bare å si ifra til kursleder ja, da øker du bare inntaket av kcal litt. Hvor mye vet kurslederen din
Fifrildi Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Gratulerer med positiv test! Jeg gikk på GR kurs da jeg ble gravid og sa i fra til henne dagen etter jeg testet positivt - jeg gikk på internettkurs. Det hun gjorde var at hun lagde en ny kostplan ifht kalorier til meg og sendte meg noen av kursbrevene de benytter i gravidekurset sitt. Er veldig fornøyd med hvor fleksible de var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå