Gå til innhold

vil man merke effekt raskt etter modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde første time i dag, vel seint 3 dager til termin. Men er det sånn at man kan merke at noe skjer på kroppen? eks sterkere kynnere etc... eller er det helst for at fødselen skal gå lettere at man tar det?? Synes det var vel dyrt, så har jo ikke råd til å ta veeldig mange timer med dette... kan det likevel ha effekt?? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg spurte min akupuntør, og hun da at det kom an på hvilke nåler hun satt.På meg ville hun ikke sette "aggresive" nåler før jeg var i uke 39....

Jeg betalte kr 500 for første time, og kr 350 for neste time. Hvem går du til? :-) Skal du tilbake? Evt be om at de setter aggresisve.

Flere jordmødre gjør det på sykehuset! :-)

Skrevet

jeg går til Haugesund akupunktur klinikk, til Fredrik Balchen. Han virket veldig flink. Skal spørre han på mandag om han kan sette aggresive nåler. Veldig spent på det. Fikk bare nåler i hendene og føttene i dag, men aner ikke hva som er vanlig jeg...

Skrevet

fysioterapauten min setter også nåler, men siden jeg er der pga bekkenet, så betaler jeg kun 100kr utenom.

jeg har fått min 2.beh idag. merker at det murrer i underlivet. spurte om dette og fikk beskjed om at det var vanlig, slike nåler kan visstnok i noen tilfeller sette igang rier, men som tidligere sagt over her er der visst mest for å gjøre fødselskanalen klar til fødsel.

det er forsket på og dokumentert at de som har fått beh. med modningsaku. har lettere fødsel og svært, svært sjelden går over termindato. men dette forutsetter jo til dels at man begynner behandlig i anbefalt uke 36/37.

lykke til!

ps. google modningsakupunktur så kommer det masse fint lesestoff opp!

Skrevet

takk for oppklaring :-) har vel kanskje ikke så mye effekt siden jeg begynte så seint da... men om jeg går to uker over, så rekker jeg jo noen behandlinger. og slik det føles nå kan jeg ikke skjønne at denne fødselen kan starte av seg selv....

Skrevet

Har hørt mye bra om han! :-) Jeg har også fått i hender og føtter!! :-) ;urringer har jeg hatt hele tiden, så jeg vet ikke om de kommer av behandligen eller det bare er vanlig kynnere! :-)

Lykke til hvis ikkje vi sees på onsdag!?! :-)

Skrevet

takk for det, men tror nok det er stor fare for at vi sees på onsdag :-)

Skrevet

Hadde første modningsakupunkturtime i går (langt ord!).

Merket at lillegutt ble veldig aktiv like etter at hun satte nålene, og resten av dagen gikk jeg med mye stikninger.

Skal tilbake mandag, og da skal hun sette litt mer "hissige" nåler.

Har veldig tro på modningsakupunktur! :-)

Skrevet

det med at lillejenta ble mer aktiv kan jeg og signere... men ikke noe mer enn det liksom.... Håper jeg merker litt mer på mandag :-)

Skrevet

sist gang fikk jeg mod.ak 4 dager over termin. fikk en i lille tåa og en i leggen. dette var kl 10.00 og kl 15. begynte jeg å merke noe meeeen endte opp med kraftig maserier 2 døgn. var veldig glad da de byttet over til vanlige rier, mye bedre. terskelen for at jeg tar i mot denne behandlinga denne gangen er stor....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...