Gjest Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Trenger litt inspirasjon. Føler at det er på tide å bli enig når termin kun er 6 uker unna. Vi har en gutt som heter Aksel og ønsker et navn som står litt i stil til det. Pappaen er veldig flinkt, i alle fall flinkere enn meg, til å komme med forslag. Men jeg har bare ett forslag. Vil ikke si hva vi har tenkt på, ønsker heller å få forslag Vil helst styre unna de navnene som er mest poppis for tida.
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Min yngste sønn heter Andreas, det klinger egentlig ganske bra med Aksel:)
Trondheim 74 Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 19 dager til termin og ikke navn klart enda... Vi sliter også med gutte navn. Har noen på ei liste men ingenting bestemt, tror vi venter til vi ser han :-)
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Veldig fint navn! Men har en veldig god venn som heter det, og kjenner så mange.. Er oppbrukt.
konrad sin mamma Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 signerer den, guttenavn er vanskelig...!! lillemann skal hete konrad. Andre forslag storm, Oskar, Linus, Oliver, Gabriel... Poppisnavnene vi vil styre unna var william, Lucas, Leander, sander, mathias osv... så fine, men såå mange med samme navn Lykke til:)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Ikke lett nei! Vi har såvidt snakket om navn, og har bare tre dager til termin.. Mange navn som kan passe til aksel. Anders er jo en variant om du synes Andreas er oppbrukt. Kan komme med mange forslag.. Men tenkte dere det skulle være noe på A eller at det skal være like mange bokstaver i navnene, eller skal de bare passe sammen?
2010<3J Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Jeg finner heller ingen navn jeg virkelig faller for, og har igjen 5 uker før termin. Håper jeg finner navn når jeg får se henne:-)
fremtidoghåp Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Vår heter Isak. Jeg synes det passer godt sammen med Aksel, fordi navnet har to stavelder, og det har med både A-en og K-en. "Aksel og Isak". :-)
mamma, mini og meg Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Her er de navnene jeg har tenkt gjennom til min gutt, vet ikke hvordan du syns de passer til Aksel da, men her er de iallefall: Tror vi havner på Snorre (hvis jeg syns han passer til det når han kommer...) Andre alternativer: Theodor Noah Odin Mio Sondre Caspar Balder
fremtidoghåp Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 ....Her gikk det litt fort i svingene... Jeg mente at Isak har med både A-en, K-en og S-en.
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #11 Skrevet 15. januar 2010 Skal bare passe litt sammen. Guttan kan jo ikke hete Aksel og Leander-Theodor f.eks.
Terese med to jenter Skrevet 15. januar 2010 #13 Skrevet 15. januar 2010 Eirik Det synes jeg var fint, Aksel og Eirik...
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #14 Skrevet 16. januar 2010 Synes også Eirik er fint Men nå har vi laget topp-11. Var meningen det skulle bli topp-10, men mannen kom på 6 navn. Så er planen å stryke ett navn hver til vi har 3 igjen og så må vi velge ett av dem... Kan si med en gang at Torkild og Damien blir strøket. Magnus Simon Jonas Bendik Sebastian Torkild Henrik Daniel Stian Damien Christian
Wera72 Skrevet 16. januar 2010 #15 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har en gutt som heter Stian og han er alene med navnet sitt på den skolen han går. Så ikke så vanlig her. Ellers var Bendik veldig fint. Men det fins iallefall tre av dem her på stedet. Magnus, Simon og Jonas er alle flotte navn, men veldig vanlig her iallefall. Syns det er vanskeligere å finne guttenavn enn jentenavn denne gangen.
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #17 Skrevet 16. januar 2010 Da stemmer jeg på Christian:) Et klassisk og tradisjonelt navn som likevel ikke er på navnetoppen så vidt jeg vet. Er i alle fall ingen i bhg/klassen til barna mine som heter det.
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #18 Skrevet 16. januar 2010 Ja Christian er fint. Jeg vil gjerne skrive det med K, men det er for mange vi kjenner som heter med K. Men viss det skal bli aktuelt må jeg vel skrive det med K på min liste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå