Gjest Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Jeg har så mye vondt i hendene, og det gjør vondt å knytte nevene. Leggene verker og føttene er kjempehovne, og gjør vondt å "krølle" på.. Kan noen jelpe meg med tips for at det skal gjøre mindre vondt?? Er uke 36+2 i dag..
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Antagelig blir du ikke helt kvitt vannet, men gjør noen strekkeøvelser, spre fingre og tær, knytt og åpne hendene mange ganger, bøy og strekk tærne og rull hender og føtter rundt. Bevegelser hjelper litt. Drikk mye vann (paradoksalt nok) og ellers er det bare å vente på¨fødsel:( Desverre må de fleste gjennom dette mot slutten.
Hoppsideisi :) Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Hjelper å sitte med beina litt høyt på en puff o.l for å lette litt på trykket
ellen-propellen Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Hold deg borte fra salt! (minner om at det er mye salt i sjokolade) Ligg med overkroppen høyt om natta.Jeg har en sammenbrettet sommerdyne under madrassen ved hode enden, og ha beina på noe slik at de og kommer høyere. Det kan ihvertfall lette plagene,men det fjerner de ikke:(
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 -Klarer du å få på deg støttestrømper om morgenen når du står opp? -Benytt enhver anledning til å sitte med bena høgt. -Beveg fingrer og tær, få evt hjelp til mild massage av hender, føtter, legger (hjelper til å drenere vevet) -Drikk mye vann, unngå mye salt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå