ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Tok urinpröve på svangerskapskontrollen i går. Den var positiv på det meste; nitritt, glucose og leukocytter. Jeg har ingen symptomer på UVI. Fikk beskjed om å ringe tilbake i dag, og at jeg skulle få antibiotika etter dyrkning. Men ringte nå og dyrkningen var negativ, så jeg trengte ikke behandling... Er selv sykepleier, men har ikke hört at noen har hatt positiv nitritt, men negativ urindyrkning för. Vet at leukocytter kan være positiv selvom dyrkningen er negativ, men ikke nitritt... Noen som har vært borti det? Hva kommer det av? Forurenset pröve?
Mamma med to trollunger Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Når jeg var på kontroll sist uke, fikk jeg utslag på blod i urinen. Vet ikke om det er det samme som nitritt? Men fikk beskjed om at jeg kanskje hadde UVI, selv om jeg ikke hadde noen symptomer. Etter dyrking, var prøven negativ. Fikk ikke noe mer forklaring på det. Men fikk beskjed om å drikke mye vann. Skulle ønske de hadde informert mer om hva det evt kunne være i stede.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2010 Ja, hadde vært kjekt med litt info innimellom... Men det kan forekomme at man har pos. på blod, men neg. på dyrkningen. Det er ikke det samme som nitritt, nei. Aldri vært borti pos. nitritt, men neg. dyrkning.
Mamma med to trollunger Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Hva er nitritt da? Har aldri hørt om det før.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2010 Nitritt er et avfallsprodukt som stammer fra bakterier. Ved en kraftig urinveisinfeksjon stiger nitrittnivået i urinen. Så positiv nitritt er det som offest gir utslag ved en UVI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå