Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Er så sint så jeg rister!! Ble innkalt til skolehelsetjenesten til seksårskontroll og i dag var den store dagen.. Først treffer vi sekretæren som påpeker at mitt barn snakker dårlig for alderen, jeg forklarer at dette er noe vi er klar over og at vi har utført hørselstester og går jevnlig til logoped for å bedre problemmet, samt så er barnet potte forkjørlet og snakker med "tett i nesa"- stemme. Hun poengterer flere ganger at hun ikke forstår hva barnet sier rett foran h*n. Ikke i den hyggelige, kan du gjennta stemmen, men ved å se oppgitt på meg å virkelig poengtere at hun skjønner ikke bæret.. Så inn til legen som, for det første er sent ute. Nr to er superstresset.. Barnet mitt lagde en tegning da hun kom og ville gjerne skrive navnet sitt på den. Da hever hun stemmen og sier navnet til barnet i en skarp tone og et veldig bestemt kom hit.. Sett deg! Se på meg! Hør etter! hun fortsetter å poengtere at barnet snakker dårlig og det ser ut til at det irriterer henne at hun må forklare oppgavene h*n skal gjøre.. Jeg forklarer kort sykehistorien og midt i får hun en privat samtale som hun tar og snakker i vei på telefonen.. HALLO!! Etter fem min bjeffer hun til barnet mitt at det skal sitte stille. Endelig kan undersøkelsen fortsette og hun er om mulig enda mer stresset og oppgitt over barnet! Det verste er jo at hun viser det til barnet! Da jeg skulle gå så sa jeg at i vår familie så er barna verdsatt og ikke hunder derfor sier vi "Vær så snill og sett deg" Blandt annet.. Da vi kom ut i bilen så lurte barnet mitt hvorfor dama var sur på h*n og hva de mente med at h*n snakket dårlig, brukte 10 min på roe barnet ned etter timen!! HALLO!!! Det flotte med barnet vårt er at til tross for at h*n snakker dårlig så har ikke det stoppet å utrykke seg, det har rett å slett ikke palget h*n i det hele tatt og nå takket være ei sur megge som ikke kan jobben sin så har h*n lagt merke til det.. Det var de årene med jobb som gikk i vasken!!! Lurer på hvor jeg kan klage inn denne legen for MAKAN til utvaska kjerring skal du lete lenge etter!! Frekk og sur nei.. Det er ikke min families problem at hun ikke klarer å takle hverdagen sin , så slutt å gjør det til det!!!
Ugl@ Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Hadde kommet til å sent klage til henne, eventuelt høyre opp i systemet. Uhørt oppførsel.
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Wow, snakker om feil person til jobben. Da vet du hvor barnet ikke skal aleine mer i hvertfall. NOEN må man jo ha på sin side når det er sånn. Bra at du sa fra! De fortjener å høre det.Jeg ville også poengtert det skriftlig i en e-post og gjort det klart at barnet fortjener en unnskyldning etter å ha blitt snakket til på den måten. Klart at unger ikke blir bedre til noe når man blir OPPGITT og sur når h*n ikke får det til...
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 "aleine mer" var jo helt feil skrevet. Jeg mener aleine seinere om h*n skulle bli innkalt dit en gang i framtiden..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 hadde sendt klage til evt.sjefen hennes. eller til fylkeslegen
Babyluren Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Send klage til helsestasjonen der du var, be om skriftlig tilbakemelding og si du vurderer å ta saken videre til Fylkeslegen. Ikke kjekt med slikt opplevelser. lykke til.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Hm.... Kanskje ta det med kommuneoverlegen før man tar det til fylkeslegen? Så vidt meg bekjent ligger helsesøstertjenesten til det kommunale tilbudet og ikke det fylkeskomunale....
småeinsteins Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 ''Så vidt meg bekjent ligger helsesøstertjenesten til det kommunale tilbudet og ikke det fylkeskomunale....'' Fylkeslegen er da heller ikke fylkeskommunal, men statlig (tilknyttet Fylkesmannen, ikke fylkeskommunen). Og fylkesmannen er tilsynsmyndighet.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Tviler på at du kommer noen vei med en klage. Jeg ville ringt opp eller gått ned alene og fortalt hva du mente når du ikke har barnet med deg.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 Bra noen passer på når det går litt fort i svingene og koblingene her .... :) Takk
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #11 Skrevet 15. januar 2010 Huff, for et grusomt menneske (både legen og helseøster, egentlig). Sånn oppførsel kan du nesten ikke finne deg i. Det irriterer meg at mennesker som ikke synes at barn trenger å møtes med respekt skal jobbe nettopp med unger. Stakkars seksåringen din!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 Huff, hun der burde virkelig skamme seg Du burde ta en telefon eller besøke henne igjen og si rett ut hva du mener om henne.
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #13 Skrevet 15. januar 2010 Så grusomt!! Stakkars barnet ditt... Gutten min blir 6 år nå i januar og skal begynne på skolen til høsten, han prater ikke så godt han heller, går til logoped i barnehagen og har gjort det i 2 år, så han er jo bedre, men hører godt forskjell fra andre barn. Han har heller aldri vært redd for å utrykke seg... Kjenner jeg gruer meg skikkelig til han skal begynne på skolen..trodde kanskje barna var de verste jeg..men denne historien er horribel.. Du MÅ klage og få det mennesket fjernet for godt!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #14 Skrevet 15. januar 2010 Hvorfor har du bare ett barn neffi? Så hysterisk du er ang abort så jeg for meg at du hadde mange...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #15 Skrevet 15. januar 2010 13.32 Hvorfor skal det bety at hun har mange barn fordi hun er mot abort?? For en latterlig kommentar..
det er berre mordi Skrevet 15. januar 2010 #16 Skrevet 15. januar 2010 Send inn en skriftlig klage slik de får litt refs og det ikke gjentar seg.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #17 Skrevet 15. januar 2010 Takk for svar og støtte alle sammen... Skal ta dette vidre ja for jeg synes ikke dette er passende oppførsel for noen i et servicyrke.. HI
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #18 Skrevet 15. januar 2010 Er ikke alle som bruker abort som prevensjonsmiddel da, finnes andre løsninger også
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #19 Skrevet 15. januar 2010 Bruker p-piller på riktig måte...også vil ikke man min ha flere barn...kunne godt tenkt meg en til jeg da men...
nicless Skrevet 15. januar 2010 #20 Skrevet 15. januar 2010 Er det mulig?..Ja, dette må du klage på! Kan ødelegge mye for mange hun der hvis ikke hun får seg en smekk!Ble skikkelig sint på deres vegne! Må jo nesten bare forklare til barnet ditt at det ikke er alle voksne om er så "skarpe" :-S
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #21 Skrevet 15. januar 2010 Du bør absolutt ringe og fortelle hvor skuffet du er over den elendige behandlingen som ble gitt! Hvis hun ikke er tilsnakkendes så be om å få snakke med hennes leder. Slikt skal ingen finne seg i - ærlig talt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå