Zitro Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Låner dere dem bort fritt/gratis til venner mye? Altså sånn at dem kan være der alene uten at dere selv er der?
yasmina Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Vi kjoeper naa og har planer om aa kanskje leie den ut innimellom. Mamma og pappa har ogsaa hytte og laaner den vekk til oss barna og mammas soester,ingen andre. Er vel ikke saa vanlig aa laane den bort til venner, er det det da ?
Ugl@ Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Svigers har hytte på fjellet og familien min har sommerhus ute i havgapet her, låner ikke bort til venner, kun vi i familien som bruker det, men det er jo ikke uvanlig man har med seg venner, det blir noe annet.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Det har aldri vært noen som har fått spurt om å låne, men ja, kunne sikkert lånt det ut til nære venner som jeg vet ville rydda opp etter seg
Zitro Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2010 Å ha med venner ja, det gjør vi også støtt og stadig... men et vennepar virker som om det er en selvfølge!! at dem kan låne den alene også??? Synes det bare er frekt jeg altså, og har ikke latt dem få lov. Er da pokker meg jeg som eier hytta og betaler alle kostnader... Driver ikke veldidghet for dem som ikke har egen hytte. Bare litt lei spørsmålet se...
rima Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Nei, kunne aldri falt meg inn. Og ikke tror jeg vennene våre ville spurt heller...
Mammaen til Isak Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Ja det gjør vi, , vi er en nær og kjær vennegjeng så vi låner hverandres både hytter og båter.. Når man låner noe betaler man litt for det, men det er ingen stor sum, mer symbolsk.. og låner noen hytta vår på fjellet må de selv betale for bommen opp og ned, de fyller på med ting mens de er der, alt fra lampeolje osv.... Ei venninne har sydd nye puter til sofaens mens de var der osv..alle bidrar med noe........) fungerer absolutt utmerket. Og at jeg /vi har råd til å ha hytte og gledene ved det syns jeg bare er koselig å kunne dele med de jeg er glad i!
FanteGuri Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Jeg og min søster deler et lite småbruk, vi tar gjerne med oss venner dit, når vi selv skal være der, men hadde nok ikke lånt det bort nei.
camilla^ Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 Mamma og pappa har hytte, som vi unger disponerer akkurat som vi vil. Den er igrunn like mye vår som mamma og pappas. Hytten er delt i to, meg og min søster har den ene halvdelen, men stua er i den andre. Men vi har såpass mye av våre egne eiendeler rundt forbi og vi syns det blir litt feil å låne den ut. Vi har med oss besøk, men ikke så mye siden hytten pleier å være full fra sesongstart til sesongslutt. Mine barns oldemor har hytte på fjellet har hytte og den blir lånt ut til familie ingen andre. Vi har planer om å låne den nå, men lurer på om jeg syns det blir litt rart. Der er det også ganske personlig med ting og tang, alt har sin faste plass så det blir litt rart å låne ut til andre. Jeg hadde nok ikke spurt om å låne en hytte til noen av mine venner, det faller meg ikke naturlig. Det blir litt i samme dur som å låne huset syns jeg og det gjør jeg ikke.
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #11 Skrevet 15. januar 2010 Jeg og brodern har en hytte på fjellet. Vi bruker den mye selv, men har også lånt den bort til venner.
Collette Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 Vi har leilighet i Spania og venner kan leie den for 1500 kr uka. Det er nemlig en del utgifter i forbindelse med strøm (aircondition), gartner osv.. Familie (søsken, foreldre) låner den gratis, men vi er der ofte samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå