Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 nå er d sånn att mini har vært syk en stund,og legen er ikke sikker på hva som er gale... og det store dilemmaet her nå er.................. vi skal liksom dra til syden nå på mandag!!!!! uff....mini på 9 mnd har hatt diare i 3 uker..og fikk beskjed nå om att d kansje var infeksjon i tarmen...men legen er så usikker hele tiden... mini har hatt feber 3 dager... så nå er eg veldig usikker på om vi skal dra,eg føler d er feil å ta hun med til syden når det er lett for å få andre bakterier der osv... barnefar som ser hun ofte sier att jeg kan dra og mini er hos han en uke mens eg er i syden...men en hel uke????er litt lenge.... måtte bare lufte litt!!!
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Kanskje pappaen, siden han tilbød seg å ha henne denne uka, har veldig lyst til å ha en uke i strekk? Jeg ville ikke tatt med sykt barn på ferie, og jeg ville ha tolket forslaget som et ønske om et langt besøk hos pappa. Du kan sikkert trygt dra til syden. Faren ser, som du skriver, barnet ofte og vil sikkert være i stand til å ta seg av barnet på en skikkelig måte og kontakte lege dersom tilstanden ikke blir bedre. Hvem vet, kanskje det gjør han til en enda bedre far?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 tusen takk for svar!! =) ja han vil gjerne ha hun... men føler eg er en dårlig mor for å dra en hel uke på ferie uten å se henne på en hel uke!!! er redd for å skuffe hun osv...men samtidig tenker jo att eg hadde hatt utrolig godt av denne ferien...eg er jo alenemamma og har hatt noen tøffe mnd...og att pappaen hennes vil ta en uke ferie for å ha henne er jo kjempe ansvarsfult....han sier det er den beste løsningen... men kjenner eg får vondt inni meg ved å skuffe jenten min..tror dere hun hadde glemt dette fort eller er det noe hun kansje kommer til å straffe meg i lang tid framover..." hvordan kunne du mamma,å dra fra meg en hel uke"? "ikke snilt gjort av deg " vis dere skjønner..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 En uke...alene...i Syden... vurderer du å si nei??? La pappa ta ansvar å nyt det!!!!! Hallo,var ikke ungen 9 mnd? Hun vet ikke at du ikke er der... Iallefall ikke på noe som helst skadelig nivå!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 ..og en liten på 9mndr har ikke evnen til å tenke på å straffe deg, som du skriver. Vil vel bare bli lykkelig dagen mamma kommer hjem igjen mer opplagt, friskere og raskere Syns dette hørtes ut som en god plan, jeg, HI.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Og dette har du hva slags bevis for? Jeg måtte være borte i en uke fra min da han var 5 mnd pga flere eksamener som foregikk så langt bort at det ikke lot seg gjøre å pendle. Og han var i hvert fall stor nok da til å "straffe" meg etterpå. han nektet helt å ha noe som helst med meg å gjøre i begynnelsen da jeg kom hjem. Det tok dagevis før han kom til meg frivillig og lenge før forholdet vårt var tilnærmet normalt. Vi kom faktisk aldri egentlig tilbake til det nære forholdet vi hadde før jeg dro, pappaen var alltid den mest populære etter dette.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Reis til syden du.. Er savnet for stort så er det bare å hoppe på et fly hjem.. Gi pappaen alle tenkelige telefonnumre til leger, sykhus, legevakt, bestemor, oldemor osv.. Samt en liten liste over hva han skal se etter ved dehydrering og når kontakte lege.. Du pakker og reiser til syden! Samvittigheten din er det eneste som stopper deg og du sier selv at du har fortjent en uke break for å komme tilbake sterkere om en uke.. Det er 1 uke ikke et helt liv, det er 168 timer hvorpå over halvparten består av søvn hos et barn på 9 måneder..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Et barn på 9 mnd har uansett ikke noe utbytte av en sydentur, en uke hos pappa kan imidlertid være fint vil jeg tro. Å ta med seg en allerede syk baby på ferie ville jeg si er helt uforsvarlig, spessielt når du ikke vet hva det er. I et slikt tilfelle er det ikke en gang sikkert at reiseforsikkringen ville dekke ekstrautgifter om sykdomen skulle bli mer alvorlig slik at dere fikk behov for spessiell hjemtransoprt eller medisinsk behandling. Slik jeg ser det har du bare to valg. Enten droppe hele turen eller reise uten jenta. Jeg synes du skulle velge det siste.
Ugl@ Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Hvis faren er et ansvarsfullt menneske og har jevnlig og hyppig kontakt og er vant til å ha omsorg for ungen så hadde jeg latt henne bli der. Hvis ikke så hadde jeg vurdert å bli hjemme med ungen hvis det ikke ble vesentlig bedring før reisedagen.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 Har du ikke reiseforsikring? Få en lege erklæring av legen om at dere ikke kan reise pga dette, å så får du mesteparten tilbakebetalt og kan reise når han er frisk. Jeg hadde ikke klart å reise fra en syk baby, å du kan jo ikke ta han med om han både feber og diare.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #11 Skrevet 15. januar 2010 tusen takk for svar =) er jo sant det er "bare" en uke.... så kansje eg reiser... men grunnen t att eg føler hun kommer til og "straffe" meg er forde når eg var vekke 3 dager straffet hun meg...men gikk over etter noen dager... så vis eg drar er eg forbredt på att dette kan skje.....
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 Hadde utsatt turen.Ville ikke reist fra barnet mitt hvis h*n var syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå