Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 nå er d sånn att mini har vært syk en stund,og legen er ikke sikker på hva som er gale... og det store dilemmaet her nå er.................. vi skal liksom dra til syden nå på mandag!!!!! uff....mini på 9 mnd har hatt diare i 3 uker..og fikk beskjed nå om att d kansje var infeksjon i tarmen...men legen er så usikker hele tiden... mini har hatt feber 3 dager... så nå er eg veldig usikker på om vi skal dra,eg føler d er feil å ta hun med til syden når det er lett for å få andre bakterier der osv... barnefar som ser hun ofte sier att jeg kan dra og mini er hos han en uke mens eg er i syden...men en hel uke????er litt lenge.... måtte bare lufte litt!!!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Jeg hadde ikke dratt. Syns barnet er for lite til og bli borte så lenge. Også hadde jeg aldri dratt i fra et sykt barn. Syns dere skal utsette denne turen.
ROFL Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Jeg tror at barnefar klarer å ta vare på barnet like godt som mor, men det er jo ikke sikkert at du klarer å slappe særlig av så lenge du vet at barnet er sykt. Ellers tror jeg at jeg hadde forlangt en henvisning videre til spesialist hvis barnet har vært sykt så lenge, og fastlegen ikke vet hva som er galt.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 altså jeg vet pappen hadde klart å ha hun =) er ikke det som er "problemet" er d att eg kjenner att eg har en stor klump inni meg som går på samvittigheten... vet det er lenge å være vekke fra jenten min...er jo derfor jeg er sånn i stuss.... har vært vekke fra hun 3dag før...og d gikk fint...men altså det er jo mange som drar på ferie uten barnet sitt,og vet om mange barn som har vært yngre enn 9 mnd.. men er jo ennå 3 dager igjen...hun er jo i godt humør på dagen,er kvelden og natten som er litt slitsomme,der hun gråter!!uff... men er jeg en veldig dårlig mor om eg drar... er d vis eg skulle ha vært hjemme,skulle da veninnen min dratt alene?? er jo noe d oxo... så typisk at mini skulle bli syk nå.... vi var t syden for noen mnd siden og,og hun stor koste seg=)
ROFL Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Jeg synes ikke du er en dårlig mor om du drar nei Jenta di har det sikkert supert hos pappaen. Til sammenligning måtte jeg begynne å jobbe igjen da min datter var 10mnd. Og siden jeg er pendler betyr det at jeg bare så datteren min i helgene i seks uker mens pappaen hadde perm. Jenta mi hadde det kjempefint, det var værre med meg. Men en uke burde ikke være noe problem.
Noah 08. Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Jeg syns du skal dra om du vil:) Om du og bf er enige om at barnet kan være der og han kan være hjemme den uka er d jo greit. Barn har ikke tidsbegrep i den alderen. Kommer mer ann på om du klarer å kose deg..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Jeg hadde aldrin klart å reist fra mitt barn så lenge, og så i tillegg syk, nei..Som du sier selv, så hadde ikke min samvittighet overleved hvis jeg hadde dratt. Du sier at bf kan ha barnet mens du er vekke, men kan han da være hjemme, og da mener jeg inne med hun??..Hun er kun 9 måneder..Beklager men slik er min samvittighet..Alle er vi ikke like.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Bli forlatt av mamma,det aller beste når en er syk???? Nei,ikke reis fra henne stakkar liten...Du kan ikke vite at BF tar like godt vare på henne som du,Har inntrykk av at de har et helt annet forhold til omsorg enn mammaer har,utsett reisen din!!
asd Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Det bør tas bakterieprøve fra avføringen til mini. Hvis den viser at hun har bakterieinfeksjon (feks campylobakter, kommer fra kjæledyr hun har vært i kontakt med), så kan mini få antibiotika for det. Mobil har du vel med deg til Syden, og dukan be legen om Vente og se-resept for å ta med medisinen til Syden. Hvis bakterieprøven er negativ så må man bare gi Biola eller youhurt med aktiv bakteriekuntur og vente til magen blir helt bra. Det er neppe noe problem for legen din å skrive at reisen måtte avbestilles da barnet ditt ble sykt, og bruke avbestillingsforsikringa som jeg antar du har.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 vi har tatt masse prøver, og i går fikk eg beskjed om att jenten min har urinveisinfeksjon... så nå har hun fått antibiotika=) så håper hun blir bedre.. er utelukket at hun blir med. så da har eg resten av helgen å bestemme meg om eg drar eller ikke. og joda har reiseforsikring...men har en venninne eg skulle dra med og da må hun jo dra alene!!! men eg vet att pappaen hadde klart å ta godt vare på jenta våres,og har mammaen min også som skal se til hun... vis eg drar..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. januar 2010 #11 Skrevet 16. januar 2010 jeg hadde aldri dratt fra barnet mitt på 9 måneder - friskt eller sykt - for å reise til syden
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #13 Skrevet 17. januar 2010 Jeg sier dra! Kos deg som best du kan. Og lade opp batteriene til du kommer hjem igjen. Barnet har det strålende hos sin far, og de får mulighet til å "bonde" enda mer. Barnet kommer ikke til å bære nag til deg hvis det er det noen over her hinter til .
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #14 Skrevet 17. januar 2010 takker for svar =) jenten min er ganske frisk nå,og går på anitbiotika for urinveisinfeksjon! jeg hadde en forferdelig opplevelse på fredag,fikk akkutt vondt i magen,har aldri hatt d så vondt før,var nett som når eg lå å fødde og fikk rier..klarte ikke å gå,stå eller noe.og ble hentet av ambulansen....var heldigvis ikke noe alvorlig,men de sa årsaken var nok pga for lite søvn og stress...vet dette ikke har noe med inlegget mitt å gjøre,men fikk meg ett lite støkk,og tenker me meg selv att jeg drar!!!!!!! at jeg virkelig har godt av denne ferien.. å slappe av=) liker jo ikke tanken på att jeg skal være borte så lenge fra datteren min,men hun har pappaen og vis det er noe så kan jeg ta første fly hjem...=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå