mummimammo gleder seg til jul Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Folk klager og syter saa vanvittig paa www.bt.no,at jeg blir helt kvalm,folk skriver inn og sier de har kjoept seg en bil med ulikt nr enn det de har, at de skal kjoere rundt i byen og gasse rundt og irritere poiltikere. De skjoenner ikke at her har alle et fellesansvar for luften vaar, at folk sliter med plager osv. Det er tydeligvis en menneskerett aa kjoere bil, men det er vel heller naermere en menneskerett aa faa puste i frisk luft.OPPGITT
erteposen + 4 Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 For å ikke snakke om den pinlige facebook gruppa... Først er det vittig, så går det opp for deg at det er mange som mener det og så kommer skammen. Jeg er så inderlig glad for at det er et blått bystyre, ellers hadde en vel begynt å snakke om kommunisme også.
Mom2Two Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Ingen sutrer som bergensere;-) Ja, det er liksom enden på verden ikke å få kjøre dit man vil til enhver tid. Var det ikke mange som drev og ringte nødnumeret også? Skammelig.
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 jeg er helt enig i at det blir for dumt å skulle kjøre i protest, og hva skal det hjelpe å ringe nødnr!??! men samtidig syns jeg at dette tiltaket går litt mot sin hensikt.... eller flytter problemet da... alle veiene som vi må kjøre nå vil jo føre til økt forurensing andre steder? jeg skulle veldig gjerne tatt bussen til og fra jobb, men det er 3 busser, og vil ta 1-1,5 time. da må jeg dra før bhg åpner, og kommer hjem etter bhg er stengt de dagene jeg har tidlig vakt, de dagene jeg har sen vakt kan jeg ta buss til jobb, men kommer meg ikke hjem igjen før pappan skal på nattevakt.. da må 2 åringen være alene hjemme. og det går ikke. min mor som kan være barnevakt bor på andre siden av byr, og har oddetall på bilen (samme som meg) og får da problemer med å komme seg til oss.. og da ville jg jo heller ikke fått sett 2 åringen i det hele tatt... jeg har full forståelse sor at noe må gjøres, men syns at det burde være lov å kjøre på utsiden av byn... feks over danmarksplass... håper dette tiltaket gjør susen... fort.... sånn at det går "mot normalt" så fort som mulig.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Jeg har full forståelse for at vi må gjøre noen tiltak, men dette kan bli problematisk for mange, f.eks de som bor eller jobber i sentrum og ikke har muligheten for å ta buss til barnehage/jobb osv. F.eks de som jobber natt, begynner veldig tidlig osv. Det burde ihvertfall vært satt inn flere rutebusser, på tidspunkter og steder hvor det normalt går dårlig med buss. Tror nok også denne kjøre-rundt-hele-bergen-for-å-komme-seg-på-jobb gir endel ekstra forurensing. jeg tar gladelig bussen, men min mann kan f.eks ikke ta bussen - da må han komme flere timer for seint på jobb. Og arbeidsgiverne bør ikke ta regningen for dette... Men å ringe til nødnummer osv er jo helt tåpelig, det er jo ikke noe de kan gjøre med det.
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2010 Link tilgruppen?
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Jeg har også full forståelse for at noen må gjøres, jeg bor i nabokommunen, men pendler til Bergen hver dag. Jeg jobber ikke i sentrum, men må over Danmarksplass fo å komme meg på jobb, jeg som mange andre har også barn i bhg, bhg åpner 0730, og når de er levert har jeg 45 min å komme meg på jobb.Og det er den tiden jeg må ha selv når jeg har bil., Hadde jeg ikke hatt barn, skulle jeg gjerne ha stått opp tidligere og satt meg på bussen. Slikt syns jeg egentlig man burde tatt i betrakning, selv om det er alles ansvar å bidra til et bedre miljø. En kollega på jobben er helt ening med meg, og hun sier videre at voksne mennesker som ikke har små barn har ingen unnskyldning, men når man har barn har man også et ansvar for deres hverdag også..Og hun bor også i en av bergens nabokommuner!
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. januar 2010 Det er bare snakk om et par dager for dere vanlige mennesker,for oss medsykt barn,maa vi vente i nesten 3uker foer vi overhodet kan ta han ut av huset.Da er gassen redusert. Og alle kunne jo ikkje kjoert via DANMARKSPLASS, hovedproblemet ligger jo der.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Om folk som kunne tatt bussen bare hadde gjort det på forhånd, hadde vi vel sluppet dette problemet her. Det bør satses mer på kollektivtransport (kjappe løsninger, ikke bare bybane om lenge). Tidspunktene bør være mer pålitelige, bussene må gå oftere, det bør satses mer på busser i utkantsområder, prisene bør bli litt lavere og folk bør oppfordres til å kjøre mer kollektivt. Nå er det arbeidsgiverne som må ta regningen når folk har problemer med å komme seg på jobb når de skal.
miapia Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 Det er sant det. Varer dette noen dager er det helt greit. Så lenge politiet har forståelse for forlk som skal til og fra ferie med full bil osv... Må selv holde oss hjemme i dag pga at det er umulig å få til kabalen med barnehage og buss... Trekker det ut blir det uholdbart. Har masse obligatorisk undervisning fremover. De mangler f.eks parkeringsplasser i utkanten av bomringen. Ingen steder å parkere på toppen av Birkelundstoppen... Hadde mer enn gjerne tatt bussen om det gikk an. Hva med å flytte lengre ut på landet når en har så syke barn? Det har vel aldri vært sundt å oppholde seg f.eks på Danmarksplass...
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 15. januar 2010 Han ble syk denne uken.vi fikk diagnose tirsdag vi bor ikke paa danmarksplass, vi bor rimelig luftig til paa laaksevaag, men det hjelper ikke naar det er saa ekstremt som naa. saa du mener det er loesningen paa problemet, alle som er syke flytt ut av byen, saa vi andre kan fortsette aa gi faen i miljoet.
TA 1980 Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 Vet mange som tar buss ned til byen, parker ved kiwiwn ppå Birkelundstoppen, eller kan jo du parkere ved studentbyen, men da må du betale.
miapia Skrevet 15. januar 2010 #14 Skrevet 15. januar 2010 Har mer respekt for Kiwien enn at jeg bruker deres parkeringsplasser. Det er fullt nok av biler der fra før. Hvis jeg skal parkere i studentbyen blir jeg vel ruinert på noen dager...Går det an å betale for en hel dag der da?
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 15. januar 2010 #15 Skrevet 15. januar 2010 Når jeg begynner i jobb igjen, begynner jeg så tidlig at bussene ikke har begynt å gå ennå da. Kommer en halv time for seint hver eneste dag. Har partall på bilen også, og hver uke nå fremover er det mest oddetall dager. Har en uke igjen no til jeg begynner på jobb. Gleder meg til høsten, da begynner jeg på en jobb utenfor bomringen! Andre arbeidstider også..
TA 1980 Skrevet 15. januar 2010 #16 Skrevet 15. januar 2010 Har vell vanlig parkerings automat du må putte penger på, borte ved studentbyen, aner ikke pris. Går jo ann å sjekke det ut. Kan vell bli litt dyrt i lengden å parkere der, men er no et alternativt kansje( spørst pris), vist du må til byen en dag og ikke kan kjøre.
erteposen + 4 Skrevet 15. januar 2010 #17 Skrevet 15. januar 2010 http://www.facebook.com/?ref=logo#/group.php?gid=253506707765&ref=mf Den blir linket til på twitter som dagens morosak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå